- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Lifestyle

Ce mai inseamna luxul astazi: Principalele trenduri ale industriei

19 Nov, 15:51 • Redactia DailyBusiness
Se stie ca luxul supravietuieste crizelor economice. Dupa terminarea acestor perioade negre pentru economia globala, luxul poate reprezenta motorul care pune din nou in miscare mecanismele afectate. Nu ar fi o premiera, s-a mai intamplat acest lucru si in trecut. Insa de remarcat este cum evolueaza aceasta industrie in asemenea momente.
Ce mai inseamna luxul astazi: Principalele trenduri ale industriei


Consolidarea
reprezinta un trend clar in industria luxului. Este suficient sa
privim primele 3 mari grupuri pe plan mondial – LVMH, Richemont si
PPR – pentru a realiza ca tot mai putini producatori traditionali de
lux vor putea ramane independenti in viitor. Iar cei care nu se
alatura, totusi, unui grup vor fi nevoiti sa se schimbe, sa vina cu o
abordare inovatoare pentru a avea succes in domeniu.

Iata
principalele idei dezbatute in cadrul Caesar Luxury Summit, un
eveniment la care au participat Camelia Sucu (Class Living), Andreea
Ionita Loukas (Micri Gold) si Marius Ghenea (School for Startup
Romania):


Vanzarea
pe Internet vs. experienta in-store

Daca
pentru brand-urile consacrate si clientii fideli acestora experienta
din magazin – contactul cu bunurile ce urmeaza a fi cumparate,
senzatia pe care o ofera la atingere – este importanta, noul val de
cumparatori prefera Internet-ul pentru a-si comanda produsele dorite.


De
altfel, mediul virtual se dovedeste atragator si pentru brand-urile
aparute in ultimii ani, dornice sa se afirme in fata marcilor
consacrate, cu un renume pe piata. Iar avantajele date de mediul
online si atractia exercitata de acesta nu trebuie sa surprinda avand
in vedere ca publicul modern, consumator de lux, este dinamic. Cei
care comanda on-line cunosc marca respectiva, au mai avut de-a face
cu ea.

De
remarcat este evolutia turismului de shopping si numarul in crestere
al city break-urilor pentru cumparaturi in orase consacrate

:
Paris, Milano, etc.


Povestea din
spatele produsului fascineaza

Povestea din
spatele produsului ramane un detaliu care fascineaza si, de multe
ori, faciliteaza alegerea unui produs premium in fata altuia.
Povestile de succes se gasesc, aproape fara exceptie, in spatele
brandurilor de lux consacrate deja, si mai toate incep cu o poveste
de familie. Este un capitol la care brand-urile noi nu pot concura de
la egal la egal cu veteranii domeniului.

In schimb, marcile
moderne, dornice de afirmare, incearca sa echilibreze balanta prin
inovatie si abordari originale, fie ca vorbim despre modalitatea de
vanzare sau despre marketingul ales pentru promovarea produselor.

Pietele de
desfacere
si puterea de cumparare reprezinta doua aspecte esentiale
pentru reusita afacerii. China a fost si ramane o mina de aur pentru
jucatorii din industria luxului, chiar si in actualele conditii
economice, cand boom-ul inregistrat in ultimii ani s-a mai temperat.

In anumite cazuri,
estimarile analistilor pot fi considerate optimiste avand in vedere
rezultatele financiare din primele 9 luni din 2012, asa cum au fost
comunicate de catre brand-urile implicate in industria de lux.

Alte piete
importante si cu potential de crestere sunt Africa de Sud, America
Latina, Orientul Mijlociu/Indepartat, Rusia
.

„Exclusivitatea
nu mai este un criteriu pentru lux” afirma Pinault (CEO grupul
PPR), astfel ca migrarea catre masele largi devine tot mai vizibila.
Astazi, luxul presupune traditie, un trecut bine fundamentat, dar si
inovatie.

In
aceste conditii, in viitorul apropiat am putea asista la o

polarizare. Pe de-o parte, un lux de nisa ultra-exclusivist (ilustrat
foarte bine de editiile limitate), pentru ca la polul opus sa avem o
zona de aspiratie cu produse accesibile, care nu sunt insa 100%
luxoase.

Luxul
inseamna valoare, nu opulenta
, si nu tine de pret. Creativitatea da
valoare produsului respectiv, iar calitatea este componenta care-l
defineste. Indiferent ca ne referim la o bijuterie, un ceas, o piesa
de mobilier sau un gadget, produsul respectiv trebuie
sa
vorbeasca” cumparatorului prin felul in care este asamblat,
ireprosabil.


De
multe ori detaliile fac diferenta intre un produs de lux foarte bun
si unul exceptional. Din acest punct de vedere, consumatorul roman
este atent la detalii si mai greu de multumit. In tara noastra putem
vorbi despre un public bine informat, care s-a maturizat rapid.

Serviciile
personalizate
sunt esentiale in acest domeniu, indiferent ca vorbim
despre bijuterii, automobile, ceasuri sau moda. In ultima perioada a
crescut cererea pentru astfel de servicii si ele fac diferenta pe o
piata cu o concurenta tot mai apriga.


De
asemenea, se remarca o tendinta a brandurilor de lux de a pune accent
pe termeni precum bespoke, su misura, custom-made.



Nu
in ultimul rand, luxul modern se remarca prin atentia pentru mediul
inconjurator (vezi materiale reciclabile incluse in produsele
electronice sau componente din aluminiu utilizate in fabricarea
supercar-urilor).


Luxul
evolueaza
, indiferent de ce credem noi. Fie ca ne place sau nu, luxul
evoleaza si din punct de vedere financiar. Cred ca inovatia joaca un
rol important in domeniu. Atat in procesele de productie si de
vanzare, cat si in procesul de marketing. Totodata, povestea din
spatele produsului ramane pe primul loc pentru multi cumparatori.
Internetul devine tot mai important, indiferent ca ne referim la un
brand consacrat sau la unul nou”, a concluzionat Dan Vardie,
fondatorul revistei Caesar si presedintele companiei Automedia.


In
ceea ce priveste retentia consumatorilor de lux, mai avem de lucrat
la acest capitol in Romania. Un lucru imbucurator, luxul se dezvolta
si pe piata autohtona, chiar daca nu atat de sutinut ca pe alte
piete. Luxul inseamna valoare, desi valoarea nu echivaleaza
intotdeauna cu lux”, a adaugat acesta.

Urmărește Daily Business pe Google News
Alte articole
Lidl își încetinește ritmul de extindere în România și își vinde din terenuri. Din 2025, compania va reveni la ritmul accelerat de deschidere de noi magazine
Lidl își încetinește ritmul de extindere în România și își vinde din terenuri. Din 2025, compania ...
PSD, anunţ important chiar înaintea alegerilor parlamentare: „În 2029 salariul minim va fi de 1.300 de euro”
PSD, anunţ important chiar înaintea alegerilor parlamentare: „În 2029 salariul minim va fi de ...
Aparatul electrocasnic care consumă cât 330 de becuri aprinse simultan. Sfaturile oferite de specialiști
Aparatul electrocasnic care consumă cât 330 de becuri aprinse simultan. Sfaturile oferite de specialiști
S-au deschis târgurile de Crăciun din Cluj. Cât costă plăcinta și vinul fiert în 2024
S-au deschis târgurile de Crăciun din Cluj. Cât costă plăcinta și vinul fiert în 2024
Gigantul Bosch dă afară 5.500 de oameni. Concedierile nu vizează, deocamdată, angajații din România
Gigantul Bosch dă afară 5.500 de oameni. Concedierile nu vizează, deocamdată, angajații din România
Prognoza analiștilor financiari pentru 2025. Cum va arăta economia României anul viitor. Cele 3 riscuri majore pentru țara noastră
Prognoza analiștilor financiari pentru 2025. Cum va arăta economia României anul viitor. Cele 3 riscuri ...
Revolut s-a alăturat rețelei de Plăți Instant din România
Revolut s-a alăturat rețelei de Plăți Instant din România
Proiect PSD pentru readucerea în ţară a românilor din diaspora. 500 de euro, lunar timp de şapte ani, pentru cei ce au muncit în străinătate şi revin în România
Proiect PSD pentru readucerea în ţară a românilor din diaspora. 500 de euro, lunar timp de şapte ...
Rezultate alegeri prezidenţiale 2024. CCR a decis renumărarea voturilor la primul scrutin, iar ştirea face înconjurul lumii
Rezultate alegeri prezidenţiale 2024. CCR a decis renumărarea voturilor la primul scrutin, iar ştirea ...
CSAT: Au existat atacuri cibernetice cu scopul de a influenţa corectitudinea procesului electoral. Un candidat a beneficiat de o expunere masivă pe platforma TikTok
CSAT: Au existat atacuri cibernetice cu scopul de a influenţa corectitudinea procesului electoral. Un ...
Investiție de 130.000 de euro pe piața media, apare un nou canal în grilă! România va avea un nou post de televiziune
Investiție de 130.000 de euro pe piața media, apare un nou canal în grilă! România va avea un nou ...
Cum să-ți îngrijești plantele de apartament iarna. Sfaturi simple pentru a le menține sănătoase și viguroase de-a lungul celor 90 de zile
Cum să-ți îngrijești plantele de apartament iarna. Sfaturi simple pentru a le menține sănătoase ...
Incredibil cât costă o clătită la Târgul de Crăciun din Craiova, în 2024. Românii s-au revoltat: „Doamne ferește! În ce lume trăim?”
Incredibil cât costă o clătită la Târgul de Crăciun din Craiova, în 2024. Românii s-au revoltat: ...
Pensii 2025. Cum să verifici dacă pensia se mărește după indexare
Pensii 2025. Cum să verifici dacă pensia se mărește după indexare
Trendyol deschide primul depozit local în România, creând 250 de locuri de muncă
Trendyol deschide primul depozit local în România, creând 250 de locuri de muncă
Burgerul Dubai, fița gastronomică a anului 2024. Cât a ajuns să coste în restaurantele din România
Burgerul Dubai, fița gastronomică a anului 2024. Cât a ajuns să coste în restaurantele din România
Liderul global în producţia de echipamente de curăţenie deschide o nouă fabrică în România. Se fac 150 de angajări
Liderul global în producţia de echipamente de curăţenie deschide o nouă fabrică în România. Se ...
Noi concedieri la final de an. Mai multe companii trimit acasă mii de angajați înainte de Crăciun
Noi concedieri la final de an. Mai multe companii trimit acasă mii de angajați înainte de Crăciun