Este deja celebră pasiunea lui Ion Țiriac pentru avioane și mașinile scumpe. Miliardarului român îi place să piloteze, însă niciodată nu se suie la manșa elicopterului său.
Fostul tenismen susține că, din șase în șase luni, trebuie să treacă testele medicale: „Sunt obligat. La fiecare șase luni, eu mă duc la Spitalul Militar, în București. Sau mă duc la Paris sau la orice organizație acreditată. Îți face teste pentru vedere, inimă, te întreabă și cum te cheamă, ca să nu fii complet nebun, ca să o iei pe arătură. Vede despre ce este vorba, iar dacă ești sănătos îți pune ștampila și ești în regulă. M-au băgat într-o cușcă pe mine. Autoritatea română a zis: „Domn’ Țiriac, dumneata trebuie să nu dai în zbor testele”. Dar eu îl dau în zbor. … mai reduce un motor, aterizezi cu un motor și așa mai departe. Testul ăsta îl dau la șase luni. Dar e mult mai bine să-l faci în cușcă. Adică să-l faci în simulator”.
Deși are 86 de ani, Ion Țiriac nu a renunțat la pasiunea sa extremă. În prezent, nu mai este pilot profesionist, pilot privat.
„S-a schimbat legislația. Americanii sunt diferiți de europeni. La americani organizația care reglementează este FAA (n.r. Federal Aviation Administration / Administraţia Federală a Aviaţiei), în Europa e EASA (n.r. European Union Aviation Safety Agency / Agenția pentru Siguranța Aviației a Uniunii Europene). În Europa, la 60 de ani, permisul meu de pilot profesionist s-a transformat în pilot privat. Deci nu mai poți să fii angajat de o linie aeronautică. Înainte să fac 60 de ani, puteam să zbor pentru Lufthansa.
Acum am devenit privat. Ai același drepturi, același lucruri, numai că este privat. Eu mi-am prelungit permisul meu de elice, acum 40 de ani ăla a fost primul permis pe care l-am avut. Avionul cu tărtăreață, cu elice, nu știu ce….”, a relatat Ion Țiriac în emisiunea „Prietenii lui Ovidiu” de la GSP.
Afaceristul are un domeniu în Africa unde își petrece cea mai mare parte a timpului: „Am cumpărat un avion pentru Africa, un „Caravan”, așa se numește. Îți trebuie în Africa, că aterizează pe pământ, aterizează în curte la mine, și de asta mi l-am luat. Și trebuia să-mi prelungesc permisul american. Americanii mi-au dat permisul meu ATPL (nr. Airline Transport Pilot Licence / Licență de pilot de transport aerian). Asta înseamnă permis pentru profesioniști. Americanii îți dau atât timp cât ai „medicalul” în regulă. „Medicalul” îl dau o dată la șase luni.”.
Ion Țiriac a explicat de ce nu a vrut să-și piloteze niciodată elicopterul, deși are această pasiune: „Elicopterul este un aparat de zbor care este sută la sută dependent de vreme. E norul ăla acolo, putem să mergem, că nu e atâta, ci mai ieșim din nor, mai intrăm, nu știu ce, nu știu cum… Totdeauna sută la sută greșeală de pilot! E dependent absolut de vreme” .
Citeste si Ei sunt cei mai bogați români în 2025. I-au depășit pe Ion Țiriac și Daniel Dines