Reprezentantii Neptun Yacht nu au precizat care a fost valoarea totala vanzarilor in prima jumatate a sezonului octombrie 2008-octombrie 2009.
„Sigur ca aceasta criza economica a afectat si segmentul nostru, in sensul ca a influentat factorul de decizie a clientilor nostri, care mai amana achizitionarea unei ambarcatiuni, data fiind aceasta instabilitate economica. Totusi am vandut deja ambarcatiuni clientilor nostri, iar reprezentantii departamentului de vanzari se afla in discutii pentru o serie de alte ambarcatiuni”, au spus reprezentantii companiei.
„Speranta noastra este ca o data cu targurile internationale de la Cannes si Genova, doua dintre cele mai importante targuri de specialitate, cand clientii nostri vor vedea o serie de modele noi cu care santierele doresc sa surprinda pasionatii din acest domeniu, sa putem incuraja vanzarile”, au mai spus reprezentantii companiei.
Infrastructura din Romania necesara ambarcatiunilor este in continuare slab dezvoltata, ceea ce ii determina pe proprietarii de yachturi sa isi pastreze ambarcatiunile in marinele din Bulgaria sau din alte tari.
In Romania exista marine in Eforie Nord, Mangalia, iar din 2010 va functiona in totalitate si cea din Tomis.
Un alt impediment in evolutia acestei piete il reprezinta accizele corespunzatoare ambarcatiunilor, „care in alte tari nu exista. Chiar daca o data cu intrarea in Uniunea Europeana, aceste accize s-au redus pentru Romania, ele continua sa reprezinte un impediment important in dezvoltarea pietei de ambarcatiuni. Daca toate aceste facilitati vor fi puse la dispozitia clientilor nostri la aceleasi standarde ca in alte tari europene, suntem convinsi ca acest lucru ar incuraja vanzarile din acest domeniu”, au mai spus reprezentantii Neptun Yacht.