Clasa superioara a Chinei este in continua crestere demografica, a spus Torben Nielsen, directorul executiv al companiei daneze. Acesti oameni bogati sunt, bineinteles, tot mai atrasi de marcile de lux.
Infiintata in 1931, Kopenhagen Fur este cel mai mare vanzator de blanuri de nurca cu preturi care incep de la 3.500 de dolari ( 2.700 euro) iar printre clientii sai se afla casele de moda Gucci Group NV, Prada Holding HV si Fendi SpA.
„Cele mai mari piete le-am avut in tarile in care au avut loc mari transformari social-economice” a spus Nielsen. „In anii ’60 a fost Germania, in anii ’70 Japonia in ’80 Italia, in ’90 Coreea iar acum este vorba de China si Rusia”.
Vanzarile casei de licitatie in anul fiscal incheiat in septembrie au ajuns la 5,2 miliarde de coroane daneze (696,6 milioane de euro) din care 80% au reprezentat veniturile aduse de China si Hong Kong, au declarat reprezentantii companiei.
China este al treilea mare cumparator de produse de lux, conform datelor Worldwatch Institute citate de Goldman Sachs Group.
China s-a situat pe locul patru in clasamentul celor mai mari economii din lume, depasind Marea Britanie. Cresterea PIB a depasit 10% in fiecare din primele trei trimestre, echivalenta cu dublul cresterii economice mondiale.
In 2002 cei mai bogati 10% oameni din China au adus aproape o treime din venitul tarii, conform Raportului Dezvoltarii Umane pentru China intocmit in 2005 de ONU.
Kopenhagen Fur este detinuta in mod colectiv de circa 2.000 de producatori de blana si reprezinta aproximativ 40% din productia mondiala de blanuri de nurca.
Blana de nurca este cel mai apreciat produs al sau, 90% din blanurile vandute de casa de licitatie fiind de acest tip. Blana este cea mai exportata marfa daneza in China si Hong Kong, conform datelor publicate pe site-ul companiei.
In ultimii ani compania a avut beneficii mai mari datorita temperarii opiniei publice referitor la uciderea animalelor pentru productia de blanuri.
[quote=Torben Nielsen, directorul executiv al companiei Kopenhagen Fur]Moda este de partea noastra[/quote].
Impotrivirea publica fata de productia de blanuri s-a domolit intr-o mare masura fata de anii ’80 sau ’90, spune Nielsen.
Cu toate ca la vremea lor campaniile anti-blanuri in care erau implicate si fotomodele ca Naomi Campbell, Cindy Crawford sau Christy Turlington au avut succes, acum multi oameni au uitat de aceste aspecte etice, comenteaza Bloomberg.
Chiar si fotomodelele respective pozeaza acum imbracate in blanuri. De exemplu Naomi Campbell apare intr-o astfel de fotografie pe site-ul Consiliului American pentru Informatii despre Blanuri iar Cindy Crawford e protagonista intr-o campanie publicitara a brandului de blana de nurca Blackglama, detinut de American Legend.