„China ramane, inainte de toate, o piata
pe care brandurile recruteaza clienti”, se arata in studiul HSBC, citat de [url=http://www.mediafax.ro/economic/chinezii-cumpara-un-sfert-din-bunurile-de-lux-la-nivel-mondial-10030822]Mediafax[/url]
Chinezii fac o mare parte din achizitiile de
bunuri de lux in afara Chinei continentale, pentru a evita plata unor taxe mai
ridicate.
Astfel, doar 10% din cumparaturile din aceasta categorie au loc in
China, in timp ce chinezii sunt responsabili pentru 25% din piata mondiala a
luxului.
Taxele mai mici nu sunt singurele motive care atrag cumparatorii chinezi in
alte tari. Serviciile magazinelor sunt, de obiciei, de o calitate mai ridicata
pe pietele dezvoltate, in timp ce falsurile sunt mai rare. In plus, chinezii
bogati calatoresc tot mai des in strainatate.
In Australia, de exemplu, vizitatorii din China chltuiesc in medie 3.000 de
dolari, comparativ cu doar 1.000 de dolari pentru turistii americani si
europeni, potrivit analizei HSBC.