In ultimul an, pe fondul crizei economice, dar si a interesului tot mai mare al cititorilor pentru Internet, tirajul si vanzarile revistei Playboy au scazut semnificativ. Potrivit unor analisti de pe piata media americana, accesul gratuit la site-uri pornografice este o alta cauza a scaderii vanzarilor Playboy, relateaza Mediafax.
Reprezentantii companiei Playboy au anuntat ca publisherul a inregistrat, in trimestrul al treilea, pierderi de 13,7 milioane de dolari, comparativ cu perioada similara a anului trecut, cand inregistra pierderi de 4,2 milioane de dolari. Ei au mai precizat ca au fost facute importante reduceri de cheltuieli si s-au disponibilizat 25% din angajati.
In prezent, revista americana pentru barbati are un tiraj de circa 3 milioane de exemplare, comparativ cu anii ’70 cand avea un tiraj de circa 7 milioane de exemplare.
Potrivit presei americane, 2 companii, Apollo Capital Partners si Providence Equity Partners, au fost interesate de o eventuala achizitie a companiei, dar au decis sa nu inainteze o oferta.
Pe de alta parte, compania Virgin Media este, de asemenea, interesata de cumpararea revistei Playboy, dar reprezentantii companiei nu au confirmat aceasta informatie.
Potrivit unor surse care au dorit sa isi pastreze anonimatul, citate de publicatia New York Post, Hugh Hefner, posesorul companiei Playboy, doreste sa obtina din vanzare o suma suficienta pentru a-si asigura in continuare un trai luxos.
Pe de alta parte, exista surse care spun ca Hefner nu este decis sa vanda compania.
Un purtator de cuvant al Playboy a declarat ca nu a fost primita nicio oferta de achizitie a companiei, dar a precizat ca vor fi luate in considerare propunerile avantajoase pentru actionari.