In acest domeniu sunt incluse segmentele de moda, accesorii, bijuterii, ceasuri, auto, decoratiuni interioare si mobilier.
Cifrele nu includ industria hoteliera si parfumeria, potrivit companiei.
„Cresterea anuala din 2006 a fost de 23%, cel mai inalt nivel fiind atins de catre accesorii, masini si interior. Analiza realizata de noi se bazeaza pe vanzari estimative, cifre oficiale nefiind dezvaluite de catre operatorii si detinatorii marcilor de lux de pe piata”, a spus Oliver Petcu, managing parner al CPP, citat de NewsIn.
Pe de alta parte, piata modei de lux a cunoscut o dezvoltare considerabila in 2007, mai ales datorita marcilor internationale, care au intrat pe piata in special prin magazine de tip multibrand.
„Urmatorul pas evident care va fi facut este acela spre conceptul de magazine de tip mono brand – franciza. Majoritatea marcilor de moda prezente in sistem franciza au raportat o crestere de 15% a vanzarilor in anul 2007, in comparatie cu 2006”, a adaugat Petcu.
In acelasi timp, reprezentantii CPP sustin ca piata marfurilor de lux contrafacute da semne ingrijoratoare de crestere. Printre marcile ale caror produse contrafacute sunt vandute in Romania se afla Louis Vuitton, Dolce&Gabbana, Prada, Chanel si Dior, acestea fiind importate pe filiera Turcia-China-Malaezia.
Reprezentantii companiei sustin si faptul ca au existat si inchideri de magazine de moda, iar printre acestea se numara Escada Couture (mono brand) si La Moda (multibrand).
„Proprietarul francizei Escada a motivat inchiderea magazinului prin chiriile exorbitante de pe Calea Victoriei si pentru ca femeile bogate inca mai achizitioneaza produsele Escada de peste hotare, in ciuda eforturilor de PR/Marketing. De asemenea, magazinul multibrand La Moda (cu marcile Gianfranco Ferre, Valentino, Luciano Soprani), situat pe Calea Victoriei, s-a inchis tot din cauza chiriilor mari practicate”, sustin organizatorii Luxury Day