De asemenea, 36% dintre respondenti nu
pot exprima o pozitie clara pe acest subiect.
42% dintre consumatorii din mediul
urban considera ca nu mananca nici sanatos, nici nesanatos.
Trei sferturi dintre consumatorii din
mediul urban apreciaza ca mancarea gatita in casa este mai sanatoasa
decat cea cumparata. 89% dintre cumparatorii de alimente opteaza
pentru produse proaspete neprocesate, doar 11% alegand preponderent
semipreparate sau mancare gatita.
Aproape o treime din respondenti nu iau
micul dejun, motivand aceasta decizie prin lipsa unei nevoi de a
manca, precum si prin lipsa de timp, potrivit studiului.
„In bucataria romanilor – de la
raft in farfurie” este cel de-al zecelea raport de cercetare Smark
Research, realizat de Nielsen Romania. Cercetarea a fost realizata
in luna octombrie 2013 si a avut 2 componente: una calitativa,
constand in 12 etnografii si una cantitativa, pe un esantion de 816
respondenti din mediul urban.
Compania Nielsen este prezenta in
aproximativ 100 de tari, cu sediul la New York, SUA si Diemen,
Olanda.
Resursele de hrana
si apa sunt tot mai nesatisfacatoare la nivel mondial, dar in acelasi
timp, risipa atinge cote ingrijoratoare. In fiecare an, in
Uniunea Europeana sunt aruncate 90 milioane de tone de alimente (cca.
180 kg./locuitor), iar in Romania cantitatea depaseste 5 milioane de
tone.
Citeste si:
Producatorii romani de produse bio exporta de doua ori mai mult decat
vand pe piata interna