- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Lifestyle

Cum te arunca in anonimat excesul de promotii si care e alternativa

18 Mar, 15:58 • karina.popescu
Retailerii care, in urma anilor de criza, au schimbat radical modul de selectie, dispunere si prezentare a marfurilor vor depasi perioada dificultatilor economice globale cu mult mai usor si vor inregistra rezultate financiare cu mult mai bune decat cei care se axeaza prioritar pe reducerile de preturi, arata o analiza realizata de Argo Real Estate Opportunities Fund (ARGO).
Cum te arunca in anonimat excesul de promotii si care e alternativa


„Anul 2012 a
fost un an de varf pentru promotii, iar consumatorului ii este din ce
in ce mai greu sa aleaga intre acestea. Toata lumea are promotii, in
special reduceri de preturi, dar si alte tipuri de campanii;
promotiile au devenit, cum se spune in Anglia, un „must have”,
nu mai sunt o optiune, sunt obligatorii”, a aratat Graham
Kilbane, COO ARGO, unul dintre cei mai
mari proprietari de parcuri de retail si centre comerciale din
Romania.

Urmarea fireasca
este ca promotiile nu mai sunt un factor de diferentiere intre un
retailer sau altul, astfel incat selectia si dispunerea marfurilor,
precum si intreaga amenajare si atmosfera dintr-un magazin dobandesc
o importanta in crestere pentru a atrage cumparatorii, dupa cum arata
analiza ARGO.

„Intre „n”
promotii, consumatorul va alege sa cumpere dintr-un magazin in care
marfurile sunt convenabil asezate, categoriile de produse sunt usor
vizibile si bine selectionate, trecerea de la un tip de marfuri la
altul este fireasca, iar cautarea unui anumit produs – sau a unei
anumite marimi a unui articol de imbracaminte, de exemplu- nu
consituie „o excursie” plina de provocari si de nervi”,
a precizat Graham Kilbane.

Majoritatea
retailerilor internationali nu au mai cunoscut o criza similara celei
din ultimii ani, iar in ceea ce ii priveste pe comerciantii locali-
cei mai multi au „inflorit” in anii 2000- 2008, intr-o
perioada in care consumatorul roman era avid sa cumpere, iar
veniturile sale erau in crestere: economia Romaniei crestea in
fiecare an cu 5-6-7%, iar cererea interna avea un ritm mediu anual de
cca 8%.

Adaptarea la noile
conditii economice care au debutat in anul 2009 nu a fost usoara:
dupa ce zeci de ani retailerii au investit in fidelizarea clientilor
si construirea unor marci puternice, a venit criza care a clatinat
puternic loialitatea consumatorilor fata de branduri si a adus febra
promotiilor.

„Promotiile sunt insa „o arma cu multe
taisuri”: de exemplu, multe magazine doresc sa anunte in vitrina
toate promotiile, tot timpul, la fel si in magazin, ceea ce s-a
dovedit a fi gresit. Vitrinele mai simple, cu marfa bine pusa in
centrul atentiei, iluminata fara economie la curent si cu o
comunicare eficienta a promotiilor, folosind materiale si display-uri
adecvate, atrag cu mult mai multi cumparatori”, a spus Graham
Kilbane.

De asemenea,
decoratorii profesionisti de vitrine (profesie numita international
„window dresser”) recomanda amplasarea produselor la
inaltimi si distante diferite, pentru a conferi senzatia de volum si
a putea prezenta mai multe marfuri fara a aglomera spatiul.

Manechinele trebuie
„sa prinda viata”, in posturi interesante, cu lumina
concentrata asupra produselor care sunt prezentate. In plus,
comerciantul trebuie sa aiba stocuri suficiente cu produsele expuse
in vitrina, intrucat in caz contrar clientii vor fi dezamagiti si,
cel mai probabil, vor pleca fara sa cumpere un substitut.

„Reducerile de
pret se vor mentine in top si in 2013, dar acest an va arata ca, asa
cum consumatorul a devenit mai pretentios in ceea ce priveste
marfurile, la fel vor sta lucrurile si in ceea ce priveste magazinul
din care cumpara: cu cat va fi mai placuta si usoara experinta
cumparaturilor, cu atat mai mult vor fi alese promotiile din acel
magazin, plus alte produse”, a precizat Graham Kilbane.

Argo Real Estate
Opportunities Fund (ARGO) este unul dintre cei mai mari proprietari
de parcuri de retail si centre comerciale din Europa Centrala si de
Sud- Est, detinand proiecte ce totalizeaza peste 340.000 mp GLA. ARGO
este un fond inchis de investitii, orientat prioritar catre piata de
retail. Fondul este administrat de Argo Group Limited (AGL), companie
de asset management axata pe pietele emergente. AGL a fost fondata in
anul 2000 si administreaza active in valoare de 400 milioane de
dolari.

In Romania, Argo
Real Estate Opportunities Fund detine patru parcuri de retail:
Shopping City Sibiu, Shopping CitySuceava, Era Shopping Park Oradea
si, respectiv, Era Shopping Park Iasi, cumuland o suprafata totala
inchiriabila de 271.000 mp. 

Urmărește Daily Business pe Google News
Alte articole
Cât te costă să organizezi o nuntă, în 2024. Prețurile pentru o rochie de mireasă pornesc de la 3.000 de lei
Cât te costă să organizezi o nuntă, în 2024. Prețurile pentru o rochie de mireasă pornesc de la ...
Adnana Popa, tânăra care face milioane de euro cu o afacere inedită. A creat probabil unul dintre cele mai cunoscute locuri şi branduri din Capitală
Adnana Popa, tânăra care face milioane de euro cu o afacere inedită. A creat probabil unul dintre ...
UniCredit revoluționează peisajul bancar din România cu achiziția Alpha Bank. Se naște un nou titan în finanțe!
UniCredit revoluționează peisajul bancar din România cu achiziția Alpha Bank. Se naște un nou titan ...
Klaus Iohannis a semnat legea! Care români primesc cinci salarii de bază minime brute pe ţară
Klaus Iohannis a semnat legea! Care români primesc cinci salarii de bază minime brute pe ţară
Bulgaria, în pragul colapsului. Criza fără precedent care amenință această țară
Bulgaria, în pragul colapsului. Criza fără precedent care amenință această țară
Firme din România domină top 100 cele mai mari companii din Europa de Sud-Est
Firme din România domină top 100 cele mai mari companii din Europa de Sud-Est
Cum poți evita o țeapă de Black Friday, în 2024. ANCOM: „Mediul online este din ce în ce mai expus fraudelor”
Cum poți evita o țeapă de Black Friday, în 2024. ANCOM: „Mediul online este din ce în ce mai ...
Reguli stricte pentru proprietarii de terenuri din România, în 2024. Legea le interzice să facă aceste lucruri
Reguli stricte pentru proprietarii de terenuri din România, în 2024. Legea le interzice să facă aceste ...
Starbucks, în criză. Cafenelele, în drum spre dispariție, după deciziile controversate ale conducerii
Starbucks, în criză. Cafenelele, în drum spre dispariție, după deciziile controversate ale conducerii
Raiffeisen Bank lansează o campanie-surpriză pentru românii cu carduri. Clienții din România primesc oferte exclusive!
Raiffeisen Bank lansează o campanie-surpriză pentru românii cu carduri. Clienții din România primesc ...
Românii investesc indirect, prin Pilonul II de pensii, în proiectul Neptun Deep
Românii investesc indirect, prin Pilonul II de pensii, în proiectul Neptun Deep
Europa, în paradox ecologic. 39 de miliarde necesare pentru emisii zero, dar încă susține transportul pe combustibili fosili cu 24 de miliarde de euro!
Europa, în paradox ecologic. 39 de miliarde necesare pentru emisii zero, dar încă susține transportul ...
Iarna 2024. La Nina își intră în rol. Zăpadă și temperaturi atipice în Europa!
Iarna 2024. La Nina își intră în rol. Zăpadă și temperaturi atipice în Europa!
Numărul de firme cu capital străin înființate în România în primele 3 trimestre ale anului 2024 a scăzut față de perioada similară a anului trecut
Numărul de firme cu capital străin înființate în România în primele 3 trimestre ale anului 2024 ...
Black Friday continuă la Nissa! Mai ai câteva zile cu cele mai mari reduceri din an!
Black Friday continuă la Nissa! Mai ai câteva zile cu cele mai mari reduceri din an!
Se schimbă radical vremea. ANM anunță ce temperaturi vor fi în fiecare regiune din România, în următoarele 2 săptămâni
Se schimbă radical vremea. ANM anunță ce temperaturi vor fi în fiecare regiune din România, în ...
Se deschide un nou tronson pe autostrada Sibiu-Pitești. Anunțul Ministerului Transporturilor
Se deschide un nou tronson pe autostrada Sibiu-Pitești. Anunțul Ministerului Transporturilor
OPEC+ amână cu o lună o creştere a producţiei de petrol care era planificată în decembrie
OPEC+ amână cu o lună o creştere a producţiei de petrol care era planificată în decembrie