„Oamenii asociaza trabucul cu imaginea standardizata pe care televiziunea sau filmele o ofera despre acest produs, fumatorii fiind majoritar barbatii”, a declarat Mihaela Scaunasu, brand manager in cadrul Brands lnternational, detinatorul magazinului care se ocupa de importul si comercializarea trabucurilor Tabacos Hubanos.
„Foarte putine femei au acest hobby”, a adaugat ea.
Printre clientii magazinului de trabucuri Good Point se numara un procent mare de femei, in jur de 50%, dar acestea le achizitioneaza numai pentru a le face cadou barbatilor, a declarat Corina Cristian managerul companiei.
Ea considera ca pe piata locala sunt foarte putini adevarati cunoscatori ai trabucurilor.
Multi cumparatori, putini cunoscatori
„Ne adresam atat oamenilor de afaceri, cat si persoanelor cu venituri medii, insa nu toata lumea stie sa fumeze un trabuc. Doar adevaratii cunoscatori ai gustului si ai mirosului stiu sa aprecieze un trabuc de calitate. Foarte multi achizitioneaza trabucuri numai pentru imaginea creeata in timpul fumatului”, a adaugat Scaunasu.
Un trabuc arde mult mai greu fata de o tigara obisnuita, de la 2 ore pana la 5 ore, iar riscul de imbolnavire este mai scazut, deoarece fumul nu se duce in plamani, spun reprezentantii furnizorilor.
Cele mai apreciate trabucuri sunt cele importate din Cuba, apoi urmeaza cele din SUA, Elvetia, Germania, Spania, Olanda si Danemarca.
Cele mai cerute trabucuri sunt marcile Cohiba, care este de altfel cel mai scump brand de pe piata, un trabuc costand pana la 78 lei plus TVA, si Monte Cristo.
Chiar daca femeile nu au o podere semnificativa in randul fumatorilor de trabucuri, exista un profil foarte clar al acestora.
[quote=Scaunasu, Tabacos Hubanos]Femeile care achizitioneaza trabucuri au propria afacere si se caracterizeaza printr-o atitudine puternica, independenta[/quote]
Femeile prefera traburcuri mai mici, mai fine, si cu diferite arome.
Exista foarte putine tipuri de trabucuri special create pentru femei, un astfel de brand fiind Petit Julieta, trabucuri de dimensiuni mai mici si aromatizate.
„In cadrul magazinului nostru nu se gasesc trabucuri speciale pentru femei, in schimb tigarile de foi din marca Cherry, datorita design-ului mai mic si aromei de cirese, sunt comandate in special de femei”, au declarat reprezentantii JPB Trade, marca prezenta in Romania prin magazine in Bucuresti, Constanta, Timisoara, Ramnicu Valcea, Bacau si Deva.
La finalul anului 2006 se estima ca in Romania se vand anual peste 10.000 de trabucuri premium.
Vanzarile magazinului Tabacos Hubanos s-au cifrat anul trecut la 1,2 milioane de euro si se estimeaza ca in acest an cifra de afaceri va ajunge la 1,5 milioane de euro.