Produsele companiei italiene Danilo Ramazzotti Italian House Floor sunt distribuite in Romania prin firma Nicole Promo Trading.
„Am hotarat sa deschidem acest showroom in Romania, pentru ca produsele Danilo Ramazzotti nu sunt afectate de criza, fiind de lux. Anul acesta am inregistrat cresteri de 24%”, a spus designerul, pentru DailyBusiness.ro.
El a explicat ca inainte de a se gandi sa intre pe piata romaneasca, a avut clienti din Romania care l-au vizitat in Italia ca sa cumpere finisaje pentru podele si pereti personalizate.
„Am clienti care vin la mine in Italia din toate colturile lumii, in special din tari unde nu am inca showroom, precum SUA ori Bulgaria. Sunt chiar si clienti romani au venit, din Timisoara de exemplu, unde acum facem designul finisajelor pentru 8 vile. Prin urmare, mi-am dat seama ca piata romaneasca este foarte interesata de produsele mele”, a explicat designerul.
[img=458][/img]
Pe langa cele 8 vile din Timisoara, Ramazotti, care a inceput sa se ocupe direct de piata romaneasca in urma cu 7-8 luni, lucreaza in prezent la inca 4 vile.
„Lucrarea este una personalizata si cuprinde si o serie de finisaje care au incrustate notele muzicale din opera Bolero de Ravel”, spune designerul.
Finisajele personalizate create de Danilo Ramazzotti pot fi decorate cu modele abstracte sau chiar cu fotografii ale proprietarilor. Clientii sai sunt aproape exclusiv oameni de afaceri. Desi unii dintre ei sunt cunoscuti, designerul spune ca niciodata nu a divulgat numele clientilor, pentru a ramane in relatii bune cu acestia.
Business-ul condus de Ramazotii, unul de familie, este extins la nivel global doar prin parteneri. In Italia, unde se afla si unitatea de productie a produselor, firma are 90 de angajati si circa 300 de magazine revanzatoare.
„Avem venituri de cateva milioane de euro in Italia. La nivel global nu pot da cifre, pentru ca sotia mea se ocupa de partea financiara a companiei. Eu fac doar de design. Sotia mea se ocupa de partea administrativa, unul dintre fii mei de productie si celalat fiu de marketing”, a afirmat Danilo Ramazzotti.
[quote=Danilo Ramazotti]Cea mai scumpa lucrare din Romania cuprinde finisaje complete la o vila de 250 mp si il costa pe proprietar 180.000 euro[/quote]
Cat despre asteptarile de business vizavi de extinderea in Romania, Ramazzotti spune ca in urmatorii 2 ani, doar in Bucuresti si zona metropolitana ar trebui sa fie incasari de 3-4 mil. euro.
„In 7-8 ani, daca business-ul va fi extins la nivel de tara, ar trebui sa aduca venituri de cel putin 10-20 mil. euro. Doar in acest showroom (cel din Bucuresti – n.r.) vom avea in jur de 40-50 de clienti pe an. Pentru ca sunt colectii foarte exclusiviste, iar durata de realizare si proiectare pentru aceste finisaje este destul de mare, cu siguranta si aici, ca si in celelalte showroom-uri din lume, va exista o lista de asteptare”, a spus designerul.
Designul si proiectarea unor finisaje personalizate are loc dupa cel putin 6-7 intalniri cu clientii si dureaza, in functie de complexitate, intre 3 si 6 luni.
[img=455][/img]
„Evident nu ma pot intalni cu toti clientii, insa stabilesc intrevederi cu o serie de cumparatori pe care colaboratorii din diferite tari mi-i recomanda”, a precizat Ramazotti.
„Clientii imi rezinta proiectul si imi spun ce isi doresc, incerc sa le inteleg personalitatea, apoi fac cateve schite si realizez designul 3D, ca acestia sa inteleaga cum o sa arate casa. Dupa aceasta etapa, ii cer clientului un business plan pentru a vedea cat este dispus sa cheltuiasca si incepe partea propriu-zisa de proiectare”, a explicat designerul italian.
Un alt element distinctiv al modelului de business este avansul considerabil pe care trebuie sa-l achite clientul, de 40%.
„Clientii nostri trebuie sa plateasca un avans de 40%. Cand produsele sunt gata in Italia platesc inca 40%, iar inainte de a trece de granita in tara in care se aplica, achita si restul de 20%. Pentru un business unde se plateste integral, fara a vedea produsul final trebuie sa fii foarte serios, fiindca imaginea conteaza. Spre exemplu, daca o placa este sparta cand ajunge la client, nu-i voi cere niciodata sa o plateasca inca o data, ci o voi reface fara costuri aditionale”, spune designerul.
El crede ca „Italia este o tara care trebuie sa traiasca din turism, artizanat si cultura. Eu export artizanatul, Italia nu poate sa se bata cu China si India”.
Cre sunt diferentele fata de alte tari? „Nu pot sa produc pantofi de 20 euro, pentru ca in China se vor face cu 10 euro. Eu trebuie sa produc pantofi care costa 500 euro, pe care ii cumpara putini oameni, dar care pentru noi inseamna enorm. Business-ul meu este sa produc calitate si personalizare. Daca ma apuc sa produc pantofi ieftini, sunt terminat”, a conchis Danilo Ramazzotti.