Într-un interviu acordat cotidianului elvețian NZZ, cu ocazia avanpremierei salonului de orologerie Watches and Wonders din Geneva, directorul Rolex a declarat: „Nu îmi place atunci când oamenii compară ceasurile cu acțiunile. Asta trimite un mesaj greșit și este ceva periculos.”
Creșterea interesului pentru ceasurile de lux, inclusiv cele second-hand, a fost alimentată de performanțele unor mărci precum Rolex, Patek Philippe și Audemars Piguet. Totuși, în ultimii doi ani, prețurile pe piața secundară au înregistrat o scădere semnificativă, pe fondul încetinirii creșterii economice și majorării dobânzilor. Indexul Bloomberg Subdial Watch, care monitorizează prețurile a 50 de ceasuri cele mai tranzacționate, a înregistrat o scădere cu 40% în ultimii doi ani.
Rolex, liderul incontestabil al industriei elvețiene de ceasuri, cu o cotă estimată de piață de 30%, a avut vânzări record în 2023, depășind suma de 10 miliarde de franci elvețieni (11 miliarde de dolari), conform estimărilor analiștilor de la Morgan Stanley, citaţi de Agerpres.
Dufour a confirmat că Rolex urmărește atent evoluția prețurilor pe piața secundară. „Mărcile renumite și de succes sunt întotdeauna în mintea consumatorilor și înregistrează performanțe bune, în pofida încetinirii pieței”, a adăugat el. „Acest lucru este vizibil când te uiți la faptul că valoarea de revânzare a acestor ceasuri nu scade.”
Într-o schimbare semnificativă a strategiei, Rolex a început să emită certificate de autenticitate pentru ceasurile sale second-hand la sfârșitul anului 2022. Aceste ceasuri, certificate de autenticitate, sunt vândute prin rețeaua sa de dealeri autorizați, inclusiv firma elvețiană Bucherer, pe care Rolex a achiziționat-o în 2023, în cea mai mare achiziție a sa.
Dufour a avertizat că 2024 se anunță a fi un an dificil pentru industria elvețiană de orologerie, odată cu incertitudinea ce planează asupra cererii. „Pendulul merge acum în cealaltă direcție și tendința naturală este una mai pronunțată pentru mărcile mai puțin renumite”, a declarat el. „Producătorii au tendința de a fabrica mai mult în perioade bune, iar când piețele încetinesc, retailerii sunt supuși presiunii de a reduce prețurile. Acest lucru este extrem de problematic, deoarece discounturile afectează produsele cu o componentă emoțională precum cele ale noastre”.