„Avand in vedere faptul ca filmele si CD-urile muzicale sunt mult mai usor de piratat, este evident faptul ca acest fenomen ne afecteaza in mod direct si ca prin diminuarea sa, chiar si cu cateva procente, s-ar asigura o crestere a pietei foarte importanta”, au spus oficialii Diverta.
Acestia au precizat ca intreaga piata este intr-un declin, favorizat de download-uri si achizitii pirat.
In 2009, clientii Diverta au simtit nevoia de a viziona mai multe filme de aventura si drama decat in 2008, in timp ce filmele de actiune si comedie s-au mentin la acelasi nivel. Totodata, cei care au optat pentru inchirierea de filme la domiciliu au vizionat mai putine filme horror, SF si animatie, dar au simtit nevoia de mai mult suspans prin genul de filme thriller, se arata in comunicat.
In acelasi timp, gama de muzica a inregistrat scaderi ale vanzarilor de 35%, in trend cu piata a carei scadere este estimata la 40%. In materie de muzica internationala, stilul pop este lider in topul preferintelor ascultatorilor, urmat apoi de muzica clasica si rock.
Diverta este una dintre diviziile de retail ale grupului RTC si cuprinde lantul de magazine Diverta, Libraria Noi din Bucuresti, Depozitul de Carte (DDC), Ara Toys (import si distributie de jucarii) si Noi Distributie Carte (NDC-importator si distribuitor de carte straina).