Aceasta disponibilitate se accentueaza odata cu cresterea venitului si cu scaderea varstei. Adolescentii intre 15 si 19 ani sunt cei mai predispusi sa incerce produse noi, 55% dintre ei declarand ca aleg astfel de produse in defavoarea celor pe care le cunosc deja.
In comparatie cu alte tari din regiune, romanii se numara printre cei mai reticenti in a incerca ceva nou. Locuitorii din Bosnia si Herzegovina sunt cei mai apropiati ca atitudine de romani, 66% dintre acestia afirmand ca mai degraba cumpara si consuma produsele cu care sunt familiarizati decat pe cele noi.
In cele mai multe din tarile unde s-a desfasurat acest studiu GfK – Bulgaria, Cehia, Macedonia si Kazakhstan – respondentii sunt aproape egal impartiti intre cei dispusi sa incerce noutatile si cei care sunt mai conservatori si se limiteaza la marcile bine cunoscute.
Cei mai deschisi la nou sunt austriecii, unde 57% dintre cumparatori sunt inclinati sa incerce tot ce este nou pe piata si doar 43% se incadreaza in categoria celor mai putin receptivi.
In Romania, studiul a fost realizat pe un esantion format din 605 persoane din zona urbana si rurala, cu varsta de peste 15 ani, iar culegerea datelor a fost realizata in martie 2009.
Institutul de cercetare Gfk Romania a inregistrat anul trecut afaceri de 9,1 mil. euro.