Ferretti e cunoscut si datorita clientilor renumiti printre care s-au numarat Brigitte Bardot si Richard Burton.
Firma britanica de administrare a capitalurilor private Candover si PA Partners, rivalul sau francez, incearca sa cumpere compania cu sediul in Italia, sustin persoane care cunosc indeaproape situatia.
Lupta pentru achizitie are loc mai ales datorita cererii in crestere rapida pentru iahturile de lux, crestere datorata numarului tot mai mare de milionari, comenteaza FT.
Merill Lynch a estimat recent ca fondurile mai mari de 1 milion de dolari destinate investitilor milionarilor vor creste cu 6,5% in fiecare an pana in 2009, iar la acea data totalul acestor fonduri va
valora 42.200 de miliarde de dolari.
Piata iahturilor de lux este estimata la 11 miliarde de euro.
Luna aceasta, reprezentantii Ferretti au semnat formularul pentru listarea actiunilor companiei la Bursa de Valori din Milano. De asemenea, constructorul de iahturi a apelat la Lazard si Mediobanca pentru consultarea in legatura cu potentialul de vanzare al actiunilor sale.
Totusi, reprezentantii companiei au declarat ulterior ca s-au mai primit intre timp cateva oferte de administrare a capitalurilor pe care conducerea vrea sa le ia in considerare.
Reprezentantii grupului au spus ca orice vanzare, fie prin listare la bursa, fie prin achizitia de catre alte companii va fi conditionata de „continuitatea politicii de conducere, de independenta in realizarea operatiunilor grupului si de urmarirea cresterii in viitor, folosind atat resurse interne cat si achiziti”.
Ferretti este in prezent detinuta in procent de 70% de Pemira, o firma de adminstrare a capitalului privat, de Norbeto Ferretti, care detine 20%, si de echipa manageriala, care detine restul de capital.
Condusa de Paolo Colonna, capitalul in valoare de 4 milioane de euro investit initial de Pemira s-a marit la 222 milioane de euro dupa ce afacerea a fost listata la Bursa din Milano in 2000.
Fondat in 1968, Ferretti a inceput sa comercializeze barci de diferite dimensiuni. Spre sfarsitul anilor 1980,o noua unitate de productie a fost deschisa la sediul grupului Forli, unde se construiau barci mai mari de 18 metri.
Pana la inceputul anilor 1990, grupul s-a afirmat ca unul din cele mai importante nume de pe piata constructorilor de ambarcatiuni sportive de dimensiuni medii.
Vanzarile, masurate in valoarea comenzilor de barci in curs de productie, au crescut cu 18% in anul ce s-a incheiat in 31 august ajungand la valoarea de 770 de milioane de euro. Profitul consolidat a crescut cu 118,8 % pana la 26 de milioane in aceeasi perioada.
Printre cele noua branduri de barci al caror pret mediu de vanzare depaseste 1,5 milioane de euro, se numara Ferretti, Riva, Pershing si CRN.