Pana acum au fost
investiti 30.000 de euro, atat in amenajari, cat si in produse, iar
reprezentantii florariei estimeaza ca investitia se va amortiza in
cel de-al doilea an de activitate.
“Am ales Brasovul
pentru deschiderea primei francize offline deoarece este un oras
dezvoltat, are o rata mica a somajului si un venit mare pe cap de
locuitor, iar dezvoltarea turismului si clientii pe care ii avem deja
in zona ne dau incredere ca este o regiune cu un potential foarte
mare”, a declarat Marius Dosinescu, CEO
si fondator al florariilor FlorideLux.
Mai mult, cererile
de francizare din judetul Brasov au fost mai mari decat in cazul
altor judete, ceea ce a dovedit un apetit ridicat al brasovenilor
pentru investitiile in industrii creative si, automat, un potential
mare de dezvoltare al pietei. Echipa care detine floraria este
formata din doua tinere antreprenoare locale, Adriana Zeck si
Andreea Plaiasu.
Ambele si-au dorit
sa aiba propria afacere, astfel ca au renuntat la carierele din
domeniul IT, respectiv financiar.
FlorideLux Brasov
are drept de francizare pe intreg judetul, iar toate comenzile din
zona le revin lor pe perioada desfasurarii contractului de franciza.
Floraria va avea asigurata asistenta profesionala pentru crearea
planului de afaceri si de dezvoltare regionala.
Reteaua florariilor
FlorideLux planuieste ca, pana la finalul anului 2015, sa deschida 50
de francize, inclusiv in afara tarii. Orasele vizate pentru
francizare sunt cele care au o dinamica a dezvoltarii foarte buna,
spre exemplu Sibiu sau Cluj-Napoca, unde deja exista contracte de
rezervare semnate.
„Preconizam ca
franciza din Brasov va contribui cu aproximativ 3% la cifra de
afaceri a grupului pe care o vizam anul viitor. Trebuie sa mentionez
ca francizatul nu este obligat sa achizitioneze toata marfa prin
intermediul nostru, astfel incat, aceasta flexibilitate ne aduce un
procent mai mic in totalul business-ului, insa in momentul atingerii
unui numar minim de 10 francize vom putea observa un aport mai mare
al acestora in cifra de afaceri”, a incheiat Marius Dosinescu.
Florariile
FlorideLux activeaza de peste 10 ani pe piata din Romania. Din iulie
2013, grupul s-a extins la nivel global, prin afilierea la
1800Flowers.com si alaturarea la reteaua de florarii
Bloomnet.
Printre competitorii FlorideLux pe piata locala se numara Floria.ro, florifrumoase.ro.
Citeste si
Cea mai mare florarie online din Romania, preluata de Zurich Broker
Piata de flori atinge 100 mil. euro. Jumatate sunt bani negri, dar „se albesc” de la an la an