La nivel global, piața ceasurilor de lux a atins în 2023 o valoare de aproape 44,2 miliarde de dolari, iar estimările indică o creștere la 63,2 miliarde de dolari până în 2030, cu o rată de creștere anuală compusă (CAGR) de 5,24%, conform unui raport MarkNtel.
„În România, la fel ca și în alte țări, de altfel, această creștere este alimentată de interesul tot mai mare pentru investițiile alternative, care se dovedesc reziliente chiar și în contexte economice sau geopolitice nefavorabile”, afirmă Cosmin Popovici, CEO al Magnor, companie specializată în ceasuri de lux, bijuterii și genți second hand.
El evidențiază accesibilitatea crescută a acestor produse datorită tehnologiei.
„Aceste produse au devenit mai accesibile datorită dezvoltării platformelor online și a certificării autenticității. Piața ceasurilor de lux este în acest moment foarte dinamică și într-o continuă evoluție. Cumpărătorii sunt tot mai analitici, mai avizați și dedică mai mult timp cercetării pieței înainte de a face o achiziție. În contextul unei cereri ridicate pentru branduri de prestigiu precum Rolex, Audemars Piguet, Vacheron Constantin și Omega, în 2024, cel mai scump ceas al anului – modelul Rolex Daytona Platinum Ice – a fost evaluat la 71.000 de euro.”, a mai spus acesta, potrivit Adevarul.
„Sunt căutate brandurile de renume și designul exclusivist”, adaugă Cosmin Popovici, subliniind că publicul-țintă include colecționari pasionați, cu preferințe pentru piese unice sau rare care să reflecte stilul personal și statutul social.
O altă motivație pentru achiziția ceasurilor de lux second hand este evitarea listelor de așteptare ale retailerilor de profil, dar și atenția acordată autenticității produselor.
Tinerii cumpărători apreciază valoarea investițională și prestigiul acestor ceasuri, dar sunt atrași și de aspectul sustenabil al pieței second hand.
„Achiziția acestor produse are o serie de avantaje. Prețurile ceasurilor pre-owned sunt mai atractive comparativ cu modelele noi, așadar sunt accesibile unui public mai larg. Își păstrează sau chiar își cresc valoarea în timp, iar modelele rare pot deveni piese de colecție. În plus, pe lângă încurajarea economiei circulare și a avantajelor de mediu, clienții au acces la ediții limitate, un aspect important pentru colecționarii pasionați de aceste produse”, concluzionează Popovici.