Targul, aflat la a doua editie, a necesitat o investitie de 70.000 de euro din partea organizatorilor si cheltuieli cu publicitatea si materialele promotionale in jur de 20.000 de euro. In cadrul evenimentului sunt expuse 63 de ambarcatiuni, intre care 15 iahturi.
Pretul mediu al unui iaht este de aproximativ 350.000 de euro. Cel mai scump exponat din cadrul targului este un iaht Atlantis 39, ce valoreaza 500.000 de euro.
Intins pe o suprafata de 5.500 de metri patrati, targul prezinta si produse auxiliare pentru amatorii de plimbari pe apa, precum echipamente de scufundari, motoare sau decoratiuni pentru cabinele de iahturi.
Participantii la targ platesc 35 de euro pe metru patrat pentru a-si expune produsele si standul de reprezentanta. Costurile totale cu inchirierea locurilor platite de fiecare participant sunt, in medie, de 1.000-2.000 de euro, tinand cont de spatiul pe care trebuie sa il ocupe pentru expunerea produselor.
Cel mai putin platesc firmele care nu au exponate: de exemplu Nautika, un importator si distribuitor de ambarcatiuni marca Linssen, a cheltuit in jur de 800-900 de euro pentru a fi prezent la targ.
„Nu am adus niciun exponat, pentru ca abia de curand ne-am lansat pe piata. Dorim sa ne facem cunoscuti pe piata si sa atragem clienti”, a declarat, pentru DailyBusiness, Attila Fazakas, director executiv al companiei.
Ambarcatiunile importate de Nautika sunt destinate calatoriilor de pe rauri sau fluvii, cele mai multe dintre ele avand dimensiuni mari si corpuri de otel. Preturile ambarcatiunilor de la Nautika variaza intre 150.000 si 1 milion de euro.
Participantii s-au ferit totusi sa isi prezinte cele mai bune produse: „Am adus aici doar ambarcatiuni de marimi relativ mici, pentru ca ar fi fost foarte costisitor sa transportam iahturi”, a declarat, pentru DailyBusiness, Francesco Fischetti, director general al companiei Franco”s Marina, dealer exclusiv in Romania al ambarcatiunilor marca Ferretti. Compania este prezenta in cadrul targului cu 10 produse, 9 ambarcatiuni si 1 ponton, in valoare totala de 250.000 de euro.
Black Sea Magic, reprezentant al producatorului de ambarcatiuni Walker Bay si constructor de pontoane in porturile de agrement din Orsova si Mangalia, expune la randul sau produse in valoare de 150.000-200.000 de euro, cel mai scump fiind o barca italiana, marca BSC, respectiv de 55.000 de euro.
Anul acesta, compania estimeaza o cifra de afaceri de 1,5 milioane de euro, mai mult decat dublu fata de 2006. Din aceasta valoare, 50% reprezinta ponderea veniturilor aduse din amenajarea de porturi de agrement.
Un alt participant este compania Xsport, importator de echipamente pentru sporturi acvatice, precum scufundari, schi nautic sau surfing, dar si organizator de cursuri de scufundari.
„Vrem sa atragem vizitatorii mai ales prin echipamentele sportive expuse. Multi romani prin gustul scufundarilor cand pleaca in tari mediteraneene, unde experimenteaza acest sport. Reintorsi in tara, simt nevoia sa reia aceste activitati”, spune Ramiro Angelescu, general manager al Xsport.
Anul trecut compania a inregistrat venituri de 300.000 de euro din vanzarea de echipamente sportive, si respectiv de 25.000 din cursurile organizate. Pentru acest an, oficialii estimeaza o crestere de 40%.