Tranzactia a constat in transmiterea tuturor drepturilor asupra marcilor care contin cuvintele Gerovital, Aslan, Ana Aslan, GC sau combinatii ale acestora din patrimoniul Gerovital Cosmetics catre Farmec SA, conform NewsIn.
In conditiile in care la nivelul lui 2007, marca Gerovital produsa de Farmec, detinea o cota de piata de 13,5%, iar cea produsa de Gerovital Cosmetics de 1,7%, tranzactia a fost evaluata la 1,2 milioane euro. Procesul efectiv de achizitionare a marcii s-a intins pe o perioada de 6 luni, iar tratativele au durat peste un an.
Planurile Farmec legate de marca Gerovital se vor axa in principal pe dezvoltarea de noi produse cu timpi scurti de actiune.
„Vom sustine marca Gerovital cu noi produse cu efect instant, care vor actiona la suprafata pielii, dar si cu produse care vor actiona in profunzime”, a declarat Liviu Turdean, directorul general al companiei.
Circa 60% din bugetul pe 2009 va fi alocat investitiilor in cercetare, productie si promovare a marcii Gerovital. Ioana Borza, directorul de marketing al Farmec, a spus ca pentru urmatorii 3 ani, investitiile se vor ridica la 10,5 milioane euro. Aceasta a precizat ca investitiile de anul trecut, in retehnologizare si modernizarea laboratoarelor, au depasit 3,5 milioane euro.
Exporturile reprezinta 10% din cifra de afaceri a companiei. Odata cu preluarea drepturilor asupra marcii Gerovital, Farmec Cluj-Napoca se asteapta pentru urmatorii 2-3 ani la exporturi de pana la 5 milioane de euro.
Produsele Gerovital reprezinta 80% din totalul exporturilor companiei si sunt distribuite in 40 de tari, iar vanzarile din aceasta marca reprezinta 18% din totalul cifrei de afaceri a Farmec.
Produsele Gerovital sunt primele produse anti-age din lume. La Farmec Cluj s-a facut prima crema Gerovital, iar productia acesteia nu s-a oprit de peste 40 de ani.
Valoarea produselor Gerovital comercializate de Farmec pe piata locala in 2007 era de aproximativ 2 milioane de euro, conform datelor furnizate de compania de studii de piata AC Nielsen.
In primele 4 luni ale lui 2008, Farmec a realizat o cifra de afaceri de 7 milioane de euro, in crestere cu 21% fata de perioada similara din 2007 si un profit operational de 850.000 de euro, in crestere cu 55% fata de aceeasi perioada din 2007.
Pentru anul acesta, compania estimeaza o cifra de afaceri de peste 24 milioane euro, cu 15% mai mult decat anul trecut, cand a realizat o cifra de afaceri de 21,5 milioane euro.