„Anul acesta, vestimentatia business a fost un pic reinventata, pe fondul unei intoarceri la moda retro. Vestimentatia se axeaza pe eleganta si feminitate extrema. Cele mai in voga aparitii pe zona business, din acest punct de vedere, sunt rochiile”, a declarat Cristina Nichita.
O rochie poate fi combinata cu o camasa alba din bumbac si cu un trenci pentru exterior. Lungimea este medie, putin peste genunchi, iar culorile in trend sunt rosul, violetul si galbenul.
De asemenea, in acest sezon se poate renunta la sacourile clasice in favoarea celor cu maneca trei sferturi bufanta sau incretita, taiate in talie, terminate in pliseuri si prevazute cu buzunare mici sau curele.
Ideea generala este crearea unui outfit feminin, inventiv, care sa tina cont de rigorile codului business, si in acelasi timp sa exprime pe deplin stilul posesoarei.
„Bineinteles, optiunea sacou-pantalon ramane in continuare, doar ca in acest sezon feminitatea isi spune cuvantul mai mult ca oricand si se merge mai mult pe combinatia sacou-fusta”, a spus Nichita.
O vestimentatie business nu presupune obligatoriu preturi exagerate.
„In general, femeia de business nu aloca o suma exporbitanta tinutei, insa se pune foarte mult accent pe produse, pe calitate”, a declarat Anton Cristian, co-actionar al firmei de consultanta si productie vestimentara, eStilo.
Preturile se inscriu intr-o gama foarte larga.
„O tinuta completa poate ajunge de la 200 la 3.000 de euro. Ceea ce conteaza este sa fie o vestimentatie de calitate, stilata si accesorizata corespunzator”, a afirmat Cristina Nichita.
Si in Occident, noile colectii de primavara-vara ale designerilor creeaza o noua imagine a femeii de afaceri, inlocuind clasicele costume cu rochii stilate, jachete si pantaloni feminini accesorizati cu pantofi cu toc si bluze in culori puternice.