Media cheltuielilor alocate de o femeie britanica pentru cosmetice este 54 de euro anual, mai mare decat suma medie investita in produse de machiaj de catre femeile din Franta, Germania sau Spania, arata un studiu al societatii de cercetare a pietei Mintel, citat de NewsIn.
Frantuzoaicele se pozitioneaza pe locul doi in acest clasament, cu o medie de 48 de euro.
Potrivit acestui studiu, cheltuielile anuale facute de britanici vor propulsa piata de cosmetice a Marii Britanii pe primul loc european, inaintea celei franceze, germane sau spaniole, cu venituri de aproape 1,5 miliarde de euro.
Pe de alta parte, pe piata europeana a parfumurilor, femeile din Spania cheltuiesc cel mai mult, cu o medie de 40 de euro, respectiv cu opt euro mai mult decat cele din Franta, care sunt tot pe locul doi.
Aproape 96% dintre femeile spaniole folosesc parfum, obicei pe care in Spania il au si barbatii, dintre care 85% utilizeaza apa de toaleta. Procentul este acelasi si pentru barbatii germani, urmati, in acest clasament, de cei britanici, cu 72% si de francezi, cu 66%.
In ciuda acestor date, cea mai dezvoltata piata a parfumurilor si a produselor cosmetice ramane cea din Franta, in care se investesc anual peste trei miliarde de euro, urmata de cea din Marea Britanie, cu investitii de 2,8 miliarde si de piata germana, cu 2,4 miliarde de euro, scrie presa internationala.