Eden Spa, primul dayspa (n.r.-un centru spa in care tratamentele au loc in cateva ore, spre deosebire de spa-ul clasic in care clientii petrec mai multe zile) din Bucuresti, a combinat trei elemente distincte in oferta sa: aromaterapie, cromoterapie si meloterapie (terapii prin mirosuri, culori, respectiv muzica -n.r.).
Serviciile sunt variate, de la masaj cu pietre si impachetari cu lavanda si miere, ceai verde sau menta, pana la tratamente de detoxifiere cu alge terapeutice.
Tendintele pentru tratamente spa in 2008 merg catre texturile usoare pe baza de extracte din diverse plante tropicale. Prin urmare, tropical-spa va fi cel mai la moda tratament anul acesta, spun reprezentantii Eden Spa.
Clientii vin la spa exclusiv pentru relaxare si vor sa se rupa de lumea exterioara. De altfel, acestora li se recomanda inca de la inceput sa isi inchida telefoanele mobile.
Oamenii de afaceri nu aleg doar centrele mari, ci si saloanele mai mici, care insa ofera o atmosfera linistita si discretie.
„Nu avem o clientela standard, in salon vin de la vedete si oameni de afaceri la oameni obisnuiti, insa discretia si atitudinea personalului este la fel de importanta intotdeauna”, a spus, pentru DailyBusiness, Denisa Stanciu proprietara salonului Onix, deschis la sfarsitul lui 2007 printr-o investitie de 70.000 euro.
Si pentru saloanele care nu pun accent pe conceptul spa, atmosfera conteaza.
„In ultimii ani atmosfera a inceput sa fie din ce in ce mai importanta, de la muzica la culorile alese pentru decorare”, spune Cristina Rotariu, directorul salonului Manifest, a carui principala clientela este formata din femei de afaceri.
„Piata saloanelor de lux este impartita intre cativa jucatori, insa pe piata mai este loc si de alte saloane cu aceasta pozitionare, in conditiile in care ele gasesc elemente care sa le diferentieze”, a mai spus Cristina Rotariu.
„In contexul in care ritmul cotidian este foarte alert, consider ca mai ales pentru oamenii de afaceri salonul de infrumusetare si timpul petrecut aici trebuie sa fie o placere, asa ca accentul pus pe atmosfera creata este extrem de important”, a spus Stanciu.
Cum se deruleaza timpul petrecut de un client sau o clienta intr-un centru de infrumusetare sau un spa, de la intrare pana la iesire? Clientii Eden Spa sunt rugati sa soseasca cu 10-15 minute inainte de inceperea terapiei pentru a putea completa formularul Spa LifeStyle: cu intrebari legate de alergii, stilul de viata, consumul de lichide si asa mai departe, toate acestea pentru ca specialistii sa le poata recomanda cel mai potrivit pachet de terapii pentru nevoile lor.
De asemenea, pentru a mentine atmosfera de relaxare si din respect pentru ceilalti oaspeti ai spa-ului, clientii sunt rugati ca telefoanele mobile sa fie inchise pe toata sederea lor in centru.
Clientii sunt apoi serviti cu ceai si directionati catre camera de terapie. Orice tratament se face numai insotit de muzica de relaxare si lumanari aprinse. La final, clientul se poate relaxa 10-30 minute intr-o zona special amenajata.
In centrul Onyx, clientii isi pot selecta daca doresc muzica, pot bea un ceai sau o cafea sau pot citi o carte inainte sau dupa terapie.
„Nu avem televizor sau reviste, avem carti de poezie, muzica, care poate fi aleasa chiar de clienti, acestia inainte de serviciile propriu-zise pot comanda un ceai sau o cafea si se pot relaxa in voie”, a mai spus Denisa Stanciu.
„Avem multi clienti care isi lasa telefonele in vestiar pentru ca vor sa se bucure de timpul petrecut aici si sa se relaxeze, ceea ce pentru un om de afaceri este mare lucru”, a precizat Stanciu, adaugand ca sunt totusi si cliente care in timpul sedintelor de electro-stimulare isi folosesc laptop-urile pentru a-si rezolva problemele legate de serviciu.
Am ales sa nu oferim si servicii de coafura, „pentru ca sunt prea zgomotoase si atmosfera linistita este elementul pe care mizez cel mai mult”, a mai spus Denisa Stanciu.
Serviciile oferite de Onyx variaza de la cele de cosmetica, tratamente faciale sau extensii de gene, la tratamentele corporale – masaj sau electrostimulare.
Pe de alta parte, salonul Manifest a pornit ca un salon de coafura si manechiura, iar din februarie 2008 s-a extins si acopera si serviciile de infrumusetare faciala si corporala.
„Investitia in aceasta extindere este de cateva zeci de mii de euro, venind ca urmare a cererii, clientii nostri dorind sa aiba parte de toata gama de servicii in acelasi loc”, a precizat Cristina Rotariu.
„Noi am deschis salonul in 2006, iar stilistul nostru Florin Noje a venit cu in acel moment cu toti clientii sai”, a spus Rotariu, adaugand ca este important sa lucrezi cu stilisti apreciati pe piata.
„Personalul este unul dintre cele mai importante aspecte intr-un salon asa ca la deschiderea din noiembrie 2007 am invitat mai degraba prietenii pentru a le oferi servicii si am testa astfel angajatii, criteriile de selectie pentru un salon high-end fiind foarte stricte”, a spus Stanciu.
„Fiind in primele luni de activitate, nu pot estima o cifra de afaceri exacta, pot spune doar ca ne dorim ca in primul an sa trecem pe break-even”, a precizat Denisa Stanciu, proprietara salonului.
„Este greu de estimat cat valoreaza aceasta piata, insa oamenii au devenit mai atenti la profesionalism si produse”, este de parere Stanciu.
Pe piata saloanelor de infrumusetare si a centrelor spa din Bucuresti mai activeaza nume precum Keiko Slim Spa, Miko Beauty Center sau Silhouette.