Bobinele fragile, innegrite si gata sa se sfarame, ce contin primele filme ale maestrului suspansului, sunt manipulate cu cea mai mare grija de echipa de tehnicieni responsabila, la Berkhamsted, in nord-vestul Londrei.
Rezultatul final al acestui demers va surprinde spectatorii, potrivit celor de la Institutul de Film Britanic (BFI). „Am adus cele mai bune copii originale din lumea intreaga, le curatam, le retusam defectele pe cat posibil, pentru a obtine o versiune cat mai apropiata de original”, a explicat un purtator de cuvant al institutului. Tehnica folosita este „Rolls-Royce-ul in materie de restaurare de film”, iar spectatorul va avea impresia ca pelicula tocmai a fost filmata, completeaza acesta.
„Aceste versiuni vor fi proiectate in cinematografele din lumea intreaga si vor fi lansate si pe DVD. Il aducem pe Hitchcock in era digitala”, a adaugat reprezentantul BFI.
Considerat unul dintre cei mai mari regizori de film din toate timpurile, gratie capodoperelor sale precum „Ameteala/ Vertigo” (1958), „Psycho” (1960) si „Pasarile” (1963), Hitchcock s-a remarcat inca din anii 1920 prin filmele mute realizate in Anglia sa natala. Aceste lungmetraje alb/negru, pline de suspans si mister, aveau deja toate ingredientele viitoarelor sale filme clasice hollywoodiene.
Noua filme sunt in prezent in curs de restaurare la Berkhamsted, unde o fosta ferma adaposteste arhivele BFI. In cladirea, cu bolte inalte de 12 metri, sunt depozitate circa 200.000 de bobine, tinute la o temperatura de 5 grade Celsius.
Proiectul de restaurare costa estimativ un milion de lire sterline (1,2 milioane de euro) si este finantat prin donatii venite din toata lumea.
Institutul de film a lansat un apel pentru a gasi „The Mountain Eagle” (1927), al zecelea lungmetraj mut al lui Hitchcock si singurul care lipseste.
In ceea ce priveste finalizarea acestui proiect care le va aduce fanilor lui Hitchcock versiunile digitale ale filmelor sale mute, aceasta este sub semnul suspansului.