Reprezentantii florariei online eFloral.ro au estimat pentru DailyBusiness ca vanzarile companiei de 1 martie se vor situa in jurul a 8-10.000 euro, comparativ cu o zi obisnuita cand valoarea vanzarilor este in medie de 90-100 euro.
Floraria online FloriDeLux.ro inregistreaza in perioada 1-8 ianuarie vanzari de circa 50.000 euro, potrivit reprezentantilor GravityDesign, compania care detine magazinul online, in conditiile in care vanzarile anuale ajung la 150.000-200.000 euro.
„Noi, fiind o florarie de nisa, inregistram comenzi pentru perioada 1-8 martie care acopera circa 30% din vanzarile anuale, insa in general pentru alti jucatori, intr-adevar ponderea creste pana la jumatate”, a spus Marius Dosinescu, business developer Gravity Design, compania care detine site-ul Floridelux.ro.
„Luna martie este cea mai profitabila a anului din punct de vedere al vanzarilor. In aceasta luna se incaseaza din vanzari o suma relativ egala cu celelalte 11 luni ale anului”, a declarat Alina Bajenaru, asociat si administrator al florariei eFloral.ro.
Comenzile pentru perioada 1-8 martie sunt primite inca de la jumatatea lunii februarie, conform lui Dosinescu.
In lunile februarie si martie, florariile online realizeaza vanzari de 5-7 ori mai mari decat in celelalte luni ale anului, cand se incaseaza doar circa 2.000 de euro pe luna, a declarat si Marius Ciocan, manager Fungift.ro
Cum functioneaza o florarie online
Florariile online inca nu intra in competie cu florariile obisnuite, fie din cauza neincrederii in serviciile online, fie datorita faptului ca, in unele cazuri, profilul clientului este diferit, magazinele online adresandu-se in special romanilor din afara tarii.
Liviu Neagu, director general Floraria Mario, estimeaza la cateva sute de mii de euro piata florariilor online din Romania. Totodata, Marius Dosinescu, business developer GravityDesign, considera ca aceasta piata valoreaza cel mult 1-1,5 mil. euro anual.
„Mentalitatea incepe sa se schimbe in legatura cu serviciile online, dar noi nu vrem sa intram in competitie cu florariile standard pentru ca in primul rand ne adresam in mare parte persoanelor din afara tarii, care vor sa faca o surpriza celor dragi din Romania”, a declarat Marius Ciocan.
Reprezentantii mai multor companii de pe acest segment declara ca ponderea cea mai mare in totalul comenzilor o au persoanele fizice. Alte tipuri de clienti importanti sunt companiile si firmele organizatoare de evenimente.
„In materie de plante ornamentale, cea mai mare comanda intr-o singura zi a fost de 60 milioane de lei si a venit din partea unei companii. Dar persoanele fizice sunt cele care realizeaza cele mai multe comenzi”, a declarat Alina Bajenaru, de la eFloral.ro
Pentru comenzile venite din partea companiilor, lunile favorite sunt februarie si martie, precum si ocaziile ca zilele de nastere ale angajatilor.
„Orhideele sunt in general florile preferate pentru astfel de ocazii, deoarece colaboratoarelor nu li se trimit trandafiri rosii. Pentru anul 2008, tinta noastra principala sunt companiile”, a declarat Alina Sibiceanu, manager al companiei online 4ladies.
Pretul pentru cel mai scump aranjament floral este in general de 100 euro, dar exista si anumite florarii care ofera servicii ce ajung la circa 500 euro. Acestea presupun un timp de lucru mai mare, dar si aranjamente originale in functie de preferintele clientului.
„Comanda cea mai mare pentru un singur aranjament floral a fost de 500 euro”, a declarat Marius Dosinescu, business developer al companiei Gravity Design.
Florile preferate de catre clienti sunt trandafirii, evitandu-se importul florilor rare din cauza cererii aproape inexistente.
Cele mai multe florarii oprereaza numai in orasele unde au filiale, pentru a putea pastra nivelul de calitate al serviciilor.
„Avem mai multe locatii in tara, peste 10 florarii, si operam numai in acele orase. Acest lucru garanteaza prospetimea florilor si viteza de livrare a comenzii”, conform lui Ciocan.
Cele mai multe firme de profil din tara spun ca importa florile in procent de 90% din Olanda.