Li&Fung, care aprovizioneaza companii precum Walmart si Gap din Statele Unite si Debenhams din Marea Britanie, a aratat ca „a inceput o noua era, cu preturi mai ridicate, in conditiile in care producatorii transfera clientilor costurile mai mari ale materiilor prime si fortei de munca chinezesti”.
Compania producatoare de bunuri de consum din Hong Kong a obtinut anul trecut un profit in crestere cu 27%, la 4,28 miliarde dolari HK (550 milioane dolari), in timp ce vanzarile au avansat cu 19%, la 124 miliarde dolari HK.
Bruce Rockowitz, presedintele Li&Fung Trading, a avertizat ca cea mai importanta problema care preocupa pe toti jucatorii din sectorul de profil este ca preturile se vor mentine la un nivel ridicat, potrivit Mediafax.
„In acest moment, retailerii nu sunt siguri in ce masura pot transfera costurile clientilor”, a spus Rockowitz.
William Fung, directorul general al grupului, a aratat ca deficitul de forta de munca din China a avut ca rezultat cresterea salariilor cu circa 20% in acest an si sfarsitul deflatiei in economia mondiala.
Rockowitz a explicat ca in ultimii 20 de ani scaderea preturilor a obligat compania sa creasca livrarile pentru a mentine avansul veniturilor.
Majorarea costurilor cu forta de munca in China a determinat Li&Fung sa transfere productia in tari unde salariile sunt mai mici, precum Bangladesh, Vietnam si Indonesia. In prezent, compania produce in China numai 25% din confectiile sale, ca urmare a cresterii ponderii operatiunilor din Bangladesh si Vietnam in activitatile grupului.