Studiul, realizat pe un esantion de 543 de respondenti, a aratat ca 84% dintre persoanele intervievate aleg dulciurile, peste trei sferturi obiectele de imbracaminte si accesoriile vestimentare, dar si produsele sau serviciile cosmetice (67%).
Jocurile sau jucariile sunt cumparate de mai mult de jumatate dintre cei chestionati, iar ceasurile si bijuteriile de 27%. Aproape doua treimi achizitioneaza echipamente electronice, IT, telecom, dar si accesorii.
In ceea ce priveste tipul de magazin ales pentru cumparaturi, 73% dintre persoanele intervievate prefera hipermarketurile, iar pe locul al doilea se plaseaza magazinele de specialitate din cadrul mall-urilor (44%), urmate de magazinele online (39%).
De asemenea, barbatii cumpara in special telefoane mobile (36%) si televizoare digitale (24%), in timp ce peste jumatate dintre femei se indreapta spre produse utile in gospodarie (54%) si spre produse sau servicii cosmetice (75%), potrivit studiului.
In zona Moldovei, mai mult decat in alte regiuni ale tarii, 4 din 10 utilizatori de Internet se orienteaza catre bijuterii sau ceasuri, insa din totalul celor care achizitioneaza aceasta categorie de produse, 63% au un buget de 200 de lei.
Studiu a fost realizat la sfarsitul lunii noiembrie, pe o platforma online, si a avut ca subiect principal cumparaturile de Sarbatori.
GfK Romania este o companie de cercetare de piata, fondata in 1992, parte integranta a grupului GfK.