„Gucci se angajeaza intotdeauna sa ofere articole la moda si extrem de comerciale. Acele dungi rosii si verzi sunt unele din cele mai de lux imagini create vreodata, si oamenii isi doresc cumpararea unui articol”, a declarat Michael Macko, director de moda al Saks Fifth Avenue, magazin de lux din New York.
Brandul Gucci, un simbol al luxului, a fost infiintat in 1906 de Guccio Gucci. In acel moment, atelierul din Florenta cu numele „Casa Gucci” producea diverse articole din piele pentru calareti.
Potrivit reprezentantilor companiei de cercetare Nielsen, comportamentul consumatorilor de bunuri de lux este foarte diferit in functie de regiune.
„Pe pietele in crestere ca America Latina si Asia Pacific, brand-ul de lux este o modalitate de a-ti arata statutul social, in timp ce pe pietele stabile cumparatorii sunt deja maturi, iar luxul este un mod de viata”, a declarat David Boyd, vicepresedinte al companiei Nielsen Global Research.
Si parerile fata de bunurile contrafacute sunt impartite.
„Mai mult de jumatate din oamenii din America de Nord considera ca articolele falsificate sunt la fel de bune ca si cele reale, in schimb persoanele din Asia, unde sunt de obicei contrafacute produsele, au o parere generala proasta fata de bunurile falsificate”, a mai spus Boyd.
„Oamenii in Asia pot distinge produsele falsificate ca nimeni altcineva, in schimb in Statele Unite consumatorii sunt foarte putin preocupati de acest aspect”, a adaugat Boyd.
Urmatoarele branduri de lux in preferintele celor chestionati de companie au fost Chanel si Calvin Klein la egalitate, iar pe locul urmator s-a clasat Louis Vuitton.
Coco Chanel este unul dintre cele mai cunoscute brand-uri de fashion, fondat de catre Coco (Gabrielle) Chanel in 1909. Dupa secolul 20, compania s-a remarcat prin tinutele sale elegante si functionale pentru femei, precum si pentru jachetele stramte in talie, care mai tarziu a devenit articolul cel mai copiat.
In 1968, Calvin Klein impreuna cu un alt investitor au inceput afacerea lansand o linie de jachete mini pentru barbati si femei. Cativa ani mai tarziu, acesta a castigat un premiu pentru stilul sau minimalist, evidentiindu-se prin jeansii care aveau pe fiecare buzunar inscriptionat numele Clavin Klein.
Vanzarile Calvin Klein crescut in 2006 cu 50%, la 4,5 miliarde de dolari, situatia companiei imbunatatindu-se odata cu preluarea sa de catre Philips Van Heusen in 2003.
Compania franceza Louis Vuitton, acum o divizie a grupului francez LVMH, a fost infiintata in 1854, ca retailer al gentilor de voiaj.
In prezent, compania este cunoscuta pentru gentile din piele cu monograma companiei realizate de designer-ul Marc Jacobs.
Datorita cererilor mari pentru articole de lux, compania a colaborat cu o serie de artisti pentru a crea colectii de genti in editii limitate.