Primul magazin sub brandul IKKS din Europa de Est va fi inaugurat in cateva zile in Baneasa Shopping City din Bucuresti, dupa o investitie de 250.000 euro. Urmatoarele magazine din Romania urmeaza sa fie deschise incepand cu 2009.
„Intrarea in Romania a tinut mult si de conjunctura, de faptul ca i-am intalnit pe cei de la Azteca”, a afirmat Pierre Ives Pinault.
„Extinderea operatiunilor in Europa de est tine de strategia nostra de dezvoltare, iar urmatoarele piete pe care vom intra sunt Ungaria si Rusia, cu magazine IKKS, in alte zone urmand sa avem puncte multi-brand”, a mai spus directorul comercial IKKS Franta.
Compania Azteca detine franciza IKKS in Romania, confor unui contract incheiat pe o perioada de 5 ani.
„Amenajarea magazinului a costat circa 120.000 de euro, restul sumei fiind acoperita de scrisorile de garantie, chiria platita in avans si stocul”, a declarat pentru DailyBusiness Cristina Lupu, directorul general al Azteca.
„Anul aceasta nu vom mai deschide un alt magazin, pentru ca nu avem un spatiu in care sa-l includem, insa in 2009 vom deschide inca unul sau doua, in functie de mall-urile care se vor inaugura. Investitia necesara pentru o unitate este cuprinsa intre 250.000 si 300.000 euro”, a precizat Cristina Lupu.
Ea a mai spus ca Azteca poarta discutii cu reprezentantii mai multor mall-uri aflate in constructie in Bucuresti si in tara, pentru a hotari unde vor fi deschise urmatoarele magazine.
Magazinul din Baneasa Shopping City, denumit IKKS Women, va comercializa exclusiv produse vestimentare pentru femei. urmatoarea unitate care av fi deschisa in Romania va cuprinde atat articole pentru femei cat si pentru copii.
Magazinele IKKS se pozitioneaza pe segmentul medium plus, pretul mediu al unui produs fiind 400 de lei.
IKKS face parte din grupul francez Zannier, prezent in Romania prin alte doua marci de imbracaminte pentru copii: Z si Catimini.
In afara de IKKS, Zannier are in portofoliu alte 18 branduri pentru copii si adolescenti – Absorba, Alphabet, BillTornade, Beckaro, Catimini, Confetti, Chipie, Floriane, Jean Bourget, Kenzo, Kidcool, Kookai, Levi’s, Lili Gaufrette, Little Marc, Oxbow, 3 Pommes si Z.
Pentru adulti, grupul francez a dezvoltat trei marci – Chipie, IKKS si One Step.
Mai mult de jumatate din veniturile grupului Zannier, care detine magazine in peste 120 de tari, provin din afara Frantei. Cu vanzari anuale de peste 600 de milioane de euro, Zannier are in prezent o retea de peste 800 de magazine, la care se adauga alte 3.500 de magazine de retail.