Aceasta este a doua miscare importanta de pe piata de profil in 2011,
dupa ce in martie suedezii de la H&M au demarat planul de extindere
a operatiunilor in Romania.
New Look va investi circa zece
milioane de euro in Romania, in urmatorii 5-8 ani.
„Investitia medie intr-un magazin este de circa 500.000 de euro, iar pe o perioada de 5-8 ani, ne propunem deschiderea a 20 de magazine in Bucuresti si in alte orase din Romania. Ne uitam de patru ani la piata romaneasca si consideram ca acum este cel mai oportun moment pentru noi sa deschidem primul magazin”, a declarat Nigel Darwin, managing director al retailerului britanic.
New Look a deschis vineri primul magazin in AFI Palace Cotroceni, cu o suprafata de circa 500 mp, urmand ca peste doua saptamani sa fie lansata a doua unitate, in Baneasa Shopping Center. In acest an, mai sunt programate doua deschideri in Polus Center Cluj si Maritimo Shopping Center Constanta.
„In prezent, activitatea noastra se concentreaza mai ales in Marea Britanie, dar in perioada urmatoare vrem sa ne extindem in Europa de Sud-Est „, a explicat Darwin.
El se asteapta ca fiecare cumparator sa cheltuieasca in medie 50-70 de lei pentru fiecare achizitie in magazinele din Romania.
Magazinele New Look sunt deschise in parteneriat cu Genco Trade, parte a holdingului elen Fourlis Group, care se va ocupa de extinderea retelei si in alte tari din regiune. Genco Trade dezvolta pe plan local si franciza Intersport.
„In afara de cateva cifre, noi nu stim piata romaneasca. Aveam nevoie sa lucram cu cineva care stie totul despre piata romaneasca”, a adaugat Darwin, explicand decizia de a intra pe piata romaneasca indirect.
Fourlis este un grup de companii fondat in 1950, cu activitati in principal in domeniul retailului de mobilier si decoratiuni interioare, articole sportive si distributie de electronicasnice, fiind reprezentantul General Electric, Liebherr si Korting.
Grupul detine franciza IKEA in Grecia, Cipru si Bulgaria si opereaza in cinci tari 68 de magazine Intersport, dintre care 16 in Romania.
Grupul a avut anul trecut vanzari de 638,1 milioane euro si un profit net de 15,1 milioane euro.
New Look detine 613 magazine in Marea Britanie si Irlanda, un punct de vanzare online, 27 de magazine in Franta si Belgia, precum si francize in Emiratele Arabe Unite, Bahrain, Kuwait, Egipt si Arabia Saudita.
Fourlis a anuntat in luna mai ca a incheiat un parteneriat cu New Look privind drepturile de franciza atat pentru Romania cat si pentru Bulgaria, tara in care vrea sa deschida cinci magazine in urmatorii 5-8 ani.
Printre concurentii New Look pe piata locala se numara H&M, Zara, C&A.