Larkin va investi 500.000 de euro pentru a unifica cele doua branduri, dupa care, incepand cu anul 2008, intentioneaza sa vanda marca in sistem de franciza. Posibili clienti sunt asteptati atat din Bucuresti, cat si din restul tarii.
El nu a precizat la ce valoare se va ridica taxa de franciza, spunand doar ca „pretul nu va fi mic”.
Patronul celor doua pub-uri irlandeze din Bucuresti a apelat la doua companii de consultanta, una irlandeza si una romaneasca, pentru a crea noua imagine a localurilor, de la logo pana la strategii de marketing. „Rebrandingul va fi incheiat la sfarsitul verii acesteia”, a precizat Larkin, fara a specifica care sunt cele doua companii care se ocupa de acest lucru.
„Investitia se ridica la aproximativ 500.000 de euro, dar nici pretul de francizare nu va fi mic, pentru ca Irish pub-ul este un brand in sine, recunoscut la nivel global, care atrage clientii straini. Orice turist strain, oriunde in lume va alege probabil sa mearga prima oara intr-un Irish pub pentru ca este un loc familiar”, a spus Larkin.
Cele doua pub-uri detinute de Larkin au avut impreuna o cifra de afaceri de peste 1 milion de euro in 2006.
David Larkin nu crede ca cifra de afaceri a celor doua pub-uri va creste semnificativ anul acesta, insa se asteapta la cresteri mai mari pentru anul 2008.
„Efectele integrarii Romaniei in Uniunea Europeana se vor face simtite peste circa un an”, a declarat Larkin, adaugand ca „zborurile ieftine, care vor aduce turisti in Romania vor dezvolta si business-ul Irish pub-urilor”.
Tinta pub-ului nu este numai comunitatea irlandeza din Bucuresti, care numara doar 30-40 de persoane, ci in general strainii.
„Intr-un Irish pub, desi serile cu meciuri fac imposibila gasirea unui loc, mai importanta este atmosfera”, este de parere Larkin.
„Segmentul de piata al Irish pub-urilor nu este mare in Romania, pentru romanii prefera mai degraba cafenelele, mai ales pe cele italiene, insa pe masura ce tot mai multi straini vin in Romania situatia se va schimba si probabil voi avea si concurenta”, a apreciat Larkin, spunand ca „acest lucru ar fi cat se poate de bun, mai ales ca Bucurestiul este un oras mare, care inca nu este suprapopulat de localuri”.
The Dubliner a fost deschis in 1994 cu o investitie de 20.000 de dolari, iar The Harp a fost inaugurat in 1998, cu o investitie de 100.000 de euro.
In Bucuresti mai exista si alte localuri cu specific britanic, printre care Whisper’s sau Edgar’s.