Analizand profilul cumparatorilor de cafea comparativ cu
cei care nu cumpara acest produs, autorii sondajului au realizat profilul cumparatorului de cafea
ambalata, care este mai degraba o femeie decat un barbat, intre 30 si 45 ani, casatorita,
avand un venit pe familie intre 1.500 si 3.000 de lei.
Consumatorii de cafea prefera sa isi inceapa ziua cu o
cafea macinata servita acasa, inainte de a pleca la serviciu/ la scoala, dupa
care aproape jumatate dintre ei prefera un „boost” de energie constand
intr-o cafea, cel mai adesea macinata, servita la locul de munca/ la scoala.
Pentru o mai buna intelegere a comportamentului de
consum, consumatorii au fost segmentati in consumatori „heavy” si consumatori „medium/ light„.
Consumatorii „heavy” reprezinta 90% din
consumatorii de cafea, preferand cafeaua turceasca, preparata la ibric, cu care isi incep ziua — acasa
sau la serviciu. Manifesta o puternica loialitate fata de marca preferata. Pe
de alta parte, consumatorii „medium/ light” sunt mai
„vulnerabili” atunci cand nu gasesc marca preferata in magazin,
orientandu-se catre marcile disponibile.
Cafeaua la ibric este urmata de cafeaua la filtru, consumata preponderent la
serviciu/scoala.
In ceea ce priveste expresoarele,
circa 7% din totalul consumatorilor de cafea intervievati au declarat ca detin
astfel de aparate, toti fiind consumatori „heavy” , lucru ce
ilustreaza ca, desi sunt conservatori in ceea ce priveste marca preferata, sunt
deschisi la adoptarea unor noi solutii de preparare a popularei bauturi.
Exista un segment de 11% dintre consumatorii de cafea,
care manifesta interes pentru a achizitiona un expresor cu capsule, in principal pentru o preparare mai rapida a
cafelei, dar si pentru a obtine un gust deosebit fata de cafeaua consumata in
prezent. Consumatorii de cafea care declara ca intentioneaza sa achizitioneze
un expresor cu capsule prefera in proportie mai mare sortimente de cafea precum
espresso sau cafea 3 in 1.
Ca bariere pentru achizitia unui expresor cu capsule,
consumatorii mentioneaza in primul rand costul ridicat al aparatelor de acest
tip, vorbind insa intr-o proportie mult mai mica despre costul capsulelor. De
asemenea, cei care nu intentioneaza sa achizitioneze un expresor cu capsule
invoca, in afara de pret, temerea ca metoda aceasta de preparare ar putea altera
gustul cafelei, acesta fiind diferit de gustul cafelei preparate traditional,
informeaza Agerpres.
Sondajul a fost realizat in perioada iunie-iulie 2013 la
nivel national, in randul populatiei de peste 18 ani din Romania, folosind un esantion
de 1.125 de persoane, cu o marja de eroare de 2,9%.
Citeste si: [url=https://www.dailybusiness.ro/stiri-lifestyle/bei-cafea-castigi-mai-bine-la-serviciu-93422/]Bei
cafea? Castigi mai bine la serviciu![/url]