„In noul context economic global, consiliul de conducere a revizuit proiectele derulate de grup in fiecare din pietele unde este prezent”, se arata in raportul companiei, citat de NewsIn.
Scopul acestei revizuiri a fost reducerea sau eliminarea operatiunilor Coffeeheaven de pe pietele unde potentialul afacerii a fost redus, dar si cresterea profitabilitatii companiei prin inchiderea de magazine acolo unde noile conditii de piata au facut improbabila realizarea de profit.
In urma acestei revizuiri, compania a decis retragerea operatiunilor din Romania si Slovacia, ceea ce va insemna inchiderea unui total de 3 cafenele, din care una la noi in tara. Iesirea de pe aceste piete se va realiza pana la finele lunii martie 2009.
Aceleasi rezultate slabe au fost raportate si pe piata din Cehia, unde compania anticipeaza o reducere a numarului de cafenele.
Prima cafenea Coffeeheaven din tara a fost deschisa in primavara acestui an, in Baneasa Shopping City.
La nivel mondial, grupul Coffeeheaven opera in septembrie 90 de unitati in Polonia, Letonia, Cehia, Bulgaria, Ungaria si Romania.
In ciuda crizei financiare, noi jucatori au intrat pe piata din Romania, anuntand investitii mari in urmatoarea perioada. De exemplu, Velvet Cafe, compania care detine master-franciza brandului Pascucci adus din Italia, vizeaza deschiderea a 12 cafenele pana in 2011 in Romania, investitia totala fiind de circa 3 milioane de euro.