Modestia sa se rasfrange si asupra business-ului propriu, Wahaha Group, al treilea cel mai mare producator de racoritoare din China.
Sediul central al companiei se afla in acelasi loc de peste 20 de ani, o cladire de birouri gri cu sase etaje, situata in apropierea garii din orasul Hangzhou, din estul Chinei.
Un fost director de marketing al Wahaha isi aminteste ca Zong Qinghou, membru al partidului comunist, analiza personal fiecare cheltuiala, inclusiv achizitia unei maturi.
„Unul din motivele pentru care a avut succes este ca tine costurile la un nivel redus si se asigura ca fiecare dolar cheltuit produce bani”, a spus un analist citat de Bloomberg.
Zong Qinghou, 65 de ani, a spus ca acum este gata sa cheltuiasca bani. El a strans circa 2 mld. dolari pentru expansiune, inclusiv pentru deschiderea a 100 de magazine.
Construirea de magazine va dezvolta reteaua de distributie a Wahaha, a precizat omul de afaceri chinez.
Compania pe care a infiintat-o cu credite de circa 21.000 dolari in 1987 estimeaza vanzari in crestere cu 27% anul acesta, pana la 70 mld. yuani, dupa cum a declarat Zong Qinghou la inceputul acestei luni.
„Vreau ca Wahaha sa se numere printre primele 500 de companii din lume in urmatorii 5 ani”, a spus proprietarul companiei, care in 2007 se afla pe locul 63 in topul Forbes al celor mai bogati oameni din China.
Producatorul de sucuri Wahaha controleaza 7,2% din piata chineza de profil, in vreme ce Coca-Cola detine 17,2% iar Tingyi Holding are o cota de 13,2%. PepsiCo se plaseaza abia pe locul 4, cu o cota de piata de 6,6%.