Studiul WWF a luat in considerare, pentru crearea topului, datele facute publice de primele 10 companii producatoare de bunuri de lux privind studiile de sustenabilitate, dar si modul in care aceste companii au fost prezentate in media si de catre organizatiile non-guvernamentale.
Printre cele mai neperformante companii ale anului trecut s-au numarat producatorul de articole din piele Tods, compania de bijuterii italiana Bulgari, grupul Richemont, care detine brandul Cartier si grupul PPR, detinatorul brandurilor Gucci, Yves Saint Laurent si Stella McCartney.
Reprezentantii WWF au explicat ca acest studiu doreste sa atraga atentia marilor companii globale asupra felului in care fac afaceri, acestia considerand ca industria trebuie sa dea o noua definitie luxului, prin inglobarea componentelor sociale si ecologice.
De asemenea, reprezentantii WWF afirma ca toate companiile mari ar trebui sa raporteze anual problemele ecologice si sociale folosind un formular standard pe care pana in prezent doar L’Oreal, PPR si Richemont il folosesc.
L’Oréal a fost cotata pozitiv atat datorita oportunitatilor egale pe care le ofera actionarilor, cat si datorita masurilor de siguranta la locul de munca si atentia acordata drepturilor clientilor si furnizorilor.
Hermes a obtinut un scor mai mic in ceea ce priveste managementul, ca urmare a lipsei unui cod etic in cadrul companiei, insa celelalte criterii au fost bune.
LVMH a obtinut un scor mare in ceea ce priveste grija pentru mediu, ca urmare a ecologizarii operatiunilor companiei.
Producatorul american de bijuterii Tiffany & Co a obtinut un scor mic in ceea ce priveste segmentul ecologic, pentru ca nu a realizat nici un raport in aceasta privinta.
Bulgari a avut parte anul trecut de cele mai depreciative aparitii media in ceea ce priveste problemele ecologice.