Compania are in prezent doua parfumerii de lux in Capitala. Prima a fost deschisa la finalul lui 2007, iar cea de-a doua in septembrie 2008.
Pentru 2008, Madeleine Florescu estimeaza venituri de aproximativ 500.000 euro, iar pentru 2009 spera sa atinga vanzari de 1 milion de euro.
DailyBusiness: Cum a evoluat cererea pentru parfumuri de lux in Romania in ultimii 3 ani?
Madeleine Florescu: Pentru aceste parfumuri nu cred ca era cerere acum 3 ani. Foarte multa lume nu stia ca exista parfumuri mai deosebite decat ceea ce se gasea in parfumeriile obisnuite.
DB: Avand in vedere ca nu exista cerere, de ce ati hotarat sa incepeti aceasta afacere?
MF: Pentru ca atunci cand m-am intors in Romania imi lipseau foarte mult parfumurile din New York, cu care eram obisnuita. Apoi prietenele mele ma intrebau tot timpul ce parfum folosesc, fapt care m-a lasat sa inteleg ca daca aceste parfumuri ar fi fost disponibile si in Romania, sigur le-ar fi cumparat.
DB: Cererea a crescut atat de mult incat a fost necesara deschiderea celei de-a doua parfumerii (in Dorobanti-n.r.)?
MF: Decizia de a dechide o a doua parfumerie nu a fost neaparat conditionata de cerere. Noi am vrut sa venim in intampinarea clientilor care stau mai mult in zona de nord si pentru care era mai dificil sa vina in centru.
[quote]Clientul de lux vrea sa aiba ceea ce e nou cat mai repede [/quote]
DB: Cate parfumuri de lux achizitioneaza romanii anual?
MF: Pentru ca vorbim de o clientela de nisa, cred ca un client cumpara in jur de 5 parfumuri de lux anual. Apoi mai intervin situatiile de cadouri, ocazii speciale.
DB:Cine achizitioneaza mai multe parfumuri, femeile sau barbatii?
MF: Am fost foarte surprinsi sa observam ca in egala masura ambele sexe. Ne asteptam ca doamnele sa achizitioneze mai multe parfumuri, insa barbatii sunt la fel de inclinati sa aiba grija de imaginea lor.
DB: Care este bugetul mediu pe care clientii romani il aloca pentru parfumuri de lux?
MF: Depinde foarte mult de persoana, nu e niciun barem si nici nu cred ca putem da o medie, mai ales pe clientela de lux.
DB: Care este pretul de la care porneste un parfum de lux?
MF: Poate pleca de la 100 de euro si ajunge la circa 3.000 de euro.
[quote]In Berthelot avem clientela discreta, subtila, privata, boema, iar pe Dorobanti avem „power scene”, oamenii dinamici[/quote]
DB: Cat valoreaza piata parfumurilor de lux din Romania?
MF: Nu stiu exact si nici nu e un ghid pentru mine. E foarte greu sa monitorizezi segmentul caruia ne adresam, pentru ca este plin de oameni foarte discreti care nu dau informatii, iar eu nu am incredere in nicio monitorizare care se face in acest moment.
Nu am inceput aceasta afacere ca sa devin milionara
DB: Este o afacere profitabila?
MF: Nu am inceput aceasta afacere ca sa devin milionara. Este o afacere facuta cu foarte multa pasiune, intr-adevar profitabila. Este clar ca nu poti falimenta din aceasta afacere, daca o faci cum trebuie, dar este in primul rand o afacere de suflet. Pentru mine este importanta cifra de 1 milion de euro, ca un indicator al succesului.
[quote] Este foarte important intr-un business cu parfumuri de lux sa investesti in mobilierul si atmosfera din punctul de vanzare[/quote]
DB: Exista colectionari de parfumuri?
MF: Da, sunt niste editii limitate care sunt achizitionate tocmai pentru ca sunt limitate. Ele se consuma, iar sticlutele raman pentru colectie. Se poate pastra si parfumul, depinde ce doreste fiecare. De curand am realizat o expozitie de lucruri vintage pe care le-am achizitionat in timp, in 2-3 luni din pietele din Paris, lucruri care au generat un interes extraordinar. Nu a fost o expozitie cu vanzare.
DB: Cat dureaza fabricarea unui parfum de lux?
MF: Fabricarea unui parfum de calitate poate dura si 11 ani, un exemplu este Anick Goutal cu parfumul „Ce soir ou jamais”. Acesti parfumieri lucreaza ca niste artisti, si pana cand nu se atinge punctul perfectiunii dorit, pur si simplu nu il lanseaza pe piata. Ei nu au constrangeri de genul deadline sau buget.
DB: Afacerile cu produse de lux presupun in general o limitare a distributiei. Cum afecteaza acest lucru politica de extindere a Madison?
MF: Casele producatoare de parfumuri de lux sunt prin definitie foarte limitate ca distributie, nu se arunca in foarte multe locuri, pentru ca nu este clientela disponibila sa absoarba prea multe magazine de acest tip. Intr-adevar noi nu o sa ne extindem in zone in care fiecare vinde cum stie pentru ca ar crea o stare de confuzie printre clienti.
DB: Acest lucru face parte din business-plan-ul producatorilor?
MF: Nu, face parte din experienta mea, cum relationez eu cu clientii respectivi. Este un fel de limbaj intern al celor care nu numai sunt pasionati de lux, dar stiu sa-l si vanda.
DB: Cum inveti sa vinzi produse de lux?
MF: In cazul meu s-a intamplat natural, nu am cautat sa invat. Am plecat din Romania la New York cu familia cand aveam 14 ani si acolo am studiat 13 ani in domeniul Beauty Business. Am invatat cum functioneaza ambele tabere- retailerii si producatorii. Mi-a fost foarte la indemana sa lansez aceasta afacere in Romania pentru ca vorbeam limba si in acelasi timp aveam experienta si educatia din afara. In Romania am facut lucrurile exact cum credeam eu ca e mai bine.
Nu cred ca celelalte firme care au intrat pe piata parfumurilor de lux au sanse
DB:De curand alt magazin de parfumuri de lux si-a anuntat prezenta pe piata. Ce sanse considetari ca au pe aceasta piata?
MF: Nu cred ca au sanse.
DB: De ce?
MF: In primul rand ca nu ii consider concurenti, produsele lor sunt diferite, iar clientii mei nu cred ca se vor inghesui la aceste magazine.
[quote]Implicarea personala este vitala in acest business, pentru ca este foarte important sa intri in contact cu angajatii[/quote]
DB: Considerati ca este un avantaj pentru dumneavoastra faptul ca nu este o piata aglomerata?
MF: Da, este un avantaj, dar chiar daca s-ar aglomera suntem destul de siguri pe noi.
DB: Sunt diferente fata de clientii din Berthelot (in aceasta zona este prima parfumerie Madison-n.r.) si cei din Dorobanti?
MF: In Berthelot avem clientela discreta, subtila, privata, boema, iar pe Dorobanti avem „power scene”, oamenii dinamici. Ii tratez ca pe doua entitati diferite.
DB: Care sunt criteriile prin care un parfum este considerat ca fiind de lux?
MF: Parfumul de lux se indentifica dupa pret, iar pretul ridicat reprezinta de fapt atentia fata de tot ceea ce il compune, incepand de la ingrediente si pana la cum arata magazinul la care se vinde. Spre exemplu poti sa ai trandafir din Bulgaria, din Olanda sau Turcia pentru parfum, sau poti sa ai din sudul Frantei, unde un fir infloreste doar 3 saptamani pe an si pentru o picatura de extract se sacrifica 170 de astfel de fire. Apoi mai tine si de nume, un producator foarte bun de parfumuri de lux poate indentifica peste 2.500 de mirosuri cu ochii inchisi.
DB: Intentionati sa va extindeti si in provincie?
MF: Da. Intentionam sa ne extindem in provincie in sistem de franciza, dar inca nu pot da detalii referitoare la acest lucru.
DB: De ce nu deschideti personal si apelati la sistemul de franciza?
MF: Pentru ca nu am timpul necesar pentru a ma deplasa in alte orase. Noi vom veni insa cu training, cu know-how si cu furnizori.