Compania CSC Exim ’92, care opereaza restaurantul, a inregistrat in 2008 pierderi de circa 650.000 euro la afaceri de 2,1 mil. euro, insa anul acesta ar putea reintra pe profit, desi mic, spune Oana Nita. „Vom reusi acest lucru deoarece este primul an cand nu am mai facut mari investitii, de exemplu nu am mai deschis noi puncte de lucru sau fanciza. Apoi, gestionam mult mai atent cheltuielile si am si disponibilizat angajati, deoarece am inchis un punct de lucru”, a spus managerul WuXing.
Compania, care a implinit in august 10 ani de la infiintare, este lider de piata pe segmentul restaurantelor cu livrare la domiciliu, conform propriilor estimari. Pe acest segment evolutia jucatorilor din piata nu a fost mare in ultimii ani, in continuare existand loc de extindere, spune Oana Nita. „Exista loc pe acest segment, atat pe servire la mese cat si pe livrare la domiciliu. Fara sa fi facut un studiu de piata, consider ca nici in Bucuresti concurenta nu este mare, cu atat mai mult in alte orase”, este de parere managerul WuXing.
Astfel se explica, considera Nita, numarul in crestere al restaurantelor ce au aparut in ultimii doi ani. „In Bucuresti avem patru concurenti mai mari pe segmentul de livrare la domiciliu, dar niciunul dintre acestia nu este specializat exclusiv pe aceasta activitate, avand si puncte de servire fixe. S-au mai deschis de asemenea mici restaurante ce vand mancare chinezeasca in mall-uri si centre comerciale, care par sa mearga bine”, mai spune managerul WuXing. Aceasta subliniaza ca in viitor punctele de vanzare din marile centre comerciale se vor bucura de succes. „Suntem in negocieri pentru a intra pe reteaua de hipermarket-uri”, spune Nita, fara a oferi alte amanunte.
In ceea ce priveste cota de piata, Oana Nita sustine ca WuXing este lider, dar nu poate oferi date exacte privind distanta fata de cel mai apropiat concurent. „Mi-ar placea sa pot spune, sigura pe mine, ca acoperim cam 50% din piata de livrare la domiciliu pe segmentul mancarilor specifice chinezesti, dar, in lipsa unor studii autorizate, nu pot decat sa presupun”.
In plina criza economica, cel mai dificil efort este cel de mentinere a clientilor. „A scazut frecventa comenzilor si foarte putin valoarea medie a valorii lor, insa am reusit sa pastram clientii fideli. Baza totala de clienti insa s-a micsorat putin. Ca si strategii pentru a trece de aceasta perioada, am ales sa acordam diverse cadouri pe anumite intervale orare, discount-uri pentru clienti fidei, meniuri speciale”, spune managerul WuXing. „Noi ne-am fidelizat clientii, acestia incepand sa perceapa mancarea cu specific chinezesc ca pe un obicei”, sustine aceasta.
Livrarea se realizeaza la nivelul Bucurestiului si a zonelor limitrofe, prin flota proprie de 30 de masini. Numarul angajatilor WiXing este de circa 150 de persoane. Clientii WuXing au in medie intre 25 si 45 de ani, venituri de la mediu in sus, persoane care lucreaza mult si au putin timp liber. WuXing importa ingredientele specifice din China, restul materialelor prime fiind achizitionate de pe piata interna.
Printre concurentii WuXing se numara Hua Long, Ying Yang, China-Express, Restaurant Beijing, Orasul Interzis sau Casa Dragonului.