„Anul acesta sunt bugete de cateva zeci de mii de euro. Anul trecut, bugetele erau de ordinul sutelor de mii de euro”, a spus Baba.
„Inainte de criza, am contactat clientii si ne-au dat niste bugete estimative destul de bune, insa acum o luna ne-au declarat ca si-au micsorat bugetele”, au mai spus reprezentantii MK Illumination, firma care a inregistrat o cifra de afaceri in Romania de 1,5 milioane euro in 2007 si prevede o crestere pana la 2,5 milioane euro pentru 2008.
Pentru a-si putea scadea bugetele, dar a avea totusi parte de o atmosfera de sarbatoare in centrele comerciale, reprezentantii mall-urilor au renuntat la amenajarea unor fatade sau au taiat din „bogatia” decoratiilor.
In acest an, centrele comerciale au ales foarte mult culorile rosu, auriu si argintiu pentru decoratiuni, si au folosit foarte multe globuri.
De asemenea, anul acesta se adopta din ce in ce mai mult decoratiunile tematice, prin care o anumita suprafata a mall-ului se transforma intr-un spatiu specific sarbatorilor de iarna.
„Spiridusul, renul, craciunita, clopotelul sunt doar cateva dintre personajele pe care vizitatorii le pot intalni pe culoarele City Mall. Totodata, Mos Craciun va fi prezent in fiecare sambata pana pe 20 decembrie, inclusiv”, a declarat Irene Ionita, marketing manager al City Mall.
Cum ajusteaza mall-urile bugetele de decoratiuni
City Mall din Capitala a investit in acest an cateva zeci de mii de euro pentru decorarea spatiului, insa reprezentantii centrului comercial nu au precizat cum a evoluat aceasta suma fata de anul trecut. Totusi, reprezentantii mall-ului au spus ca o parte din decoratiuni, achizitionate in anii trecuti, sunt refolosite anul acesta.
Centrul comercial Liberty Center din Capitala, dezvoltat de Mivan Development si deschis anul acesta, are un buget de investitii estimat in jurul valorii de 100.000 de euro pentru decorarea spatiului cu ocazia sarbatorilor de iarna.
Reprezentantii mall-urilor detinute de Iulius Group sustin ca sumele alocate de ei pentru decoratiuni in perioada sarbatorilor cresc de la an la an, dar nu au precizat o valoare a acestora. Compania are in portofoliu unitatile Iulius Mall din Suceava, Iasi, Cluj si Timisoara.
Reprezentantii Anchor Group, compania care manageriaza atat Bucuresti Mall cat si Plaza Romania, nu au facut niciun comentariu in legatura cu acest subiect.
Cum creste traficul mall-urilor in decembrie
In luna sarbatorilor de iarna, atat numarul vizitatorilor, cat si vanzarile din cadrul unui centru comercial cresc considerabil, comparativ cu o luna obisnuita din an.
„Din experienta anilor anteriori, in decembrie creste numarul vizitatorilor in mall. Sarbatorile de iarna si vremea care ii determina pe oameni sa-si petreaca timpul in mediu indoor sunt principalii factori care influenteaza cresterea numarului de persoane. In timpul saptamanii, ne asteptam la o crestere de 20-30% a traficului, iar in weekend de 35-40%”, a aratat Irene Ionita de la City Mall.
Cresterea numarului de vizitatori se simte si in mall-urile din provincie.
Spre exemplu, centrele comerciale pe care Iulius Group le are in portofoliu inregistreaza un numar de vizitatori cu circa 30% mai mare in decembrie, fata de o luna obisnuita.