Mall-urile aloca intre 150.000 si 200.000 de euro pentru decorarea spatiului cu ocazia sarbatorilor, suma care curpinde atat decorarea interioara cat si cea exterioara, a declarat, pentru DailyBusiness, Horea Baba, reprezentant MK Illumination in Romania, Bulgaria si Moldova.
Compania MK Illumination, producator de corpuri de iluminat festiv si decorativ, s-a ocupat anul trecut de decorarea pentru sarbatorile de iarna a City Mall din Bucuresti, Iulius Mall Iasi, precum si de Bulevardul Magheru din Bucuresti.
„In prezent, piata pe acest segment in Romania se poate estima undeva in jurul valorii de 20-25 milioane euro”, spune Baba.
Acest trend este in continua crestere si pe piata din Romania, in conditiile in care proprietarii marilor magazine din tara incep sa aloce o suma din ce in ce mai mare pentru o calitate mai buna a serviciilor, a precizat Baba.
„Decorarea cu ocazia diferitelor sarbatori este deja o necesitate pentru orice magazin, supermarket sau hipermarket care se respecta”, a spus Irene Ionita, manager marketing City Mall.
Lasand la o parte marile complexe comerciale din tara, proprietarii magazinelor stradale pun mai putin accentul pe acesta modalitate noua de a atrage clientii, potrivit jucatorilor de pe piata.
„Tendinta este in crestere si in Romania, dar deocamdata exista un numar redus de directori de magazine care constientizeaza importanta unui ambient personalizat atat pentru angajatiii spatiilor comerciale, cat si pentru clientii lor, un ambient care sa comunice valorile brand-ului pe care il vand sau promoveaza”, a declarat Ramona Martin, reprezentant al Unicdesign, compania care s-a ocupat de decorarea pentru sarbatorile de iarna a mall-ului Sora Shopping Center din Cluj
Tariful pentru decorare: intre 12 si 16 euro pe metrul patrat
Criteriile de diferentiere a tarifelor depind in general de durata proiectului, complexitatea si originalitatea lui. In general, suma perceputa este intre 12-16 euro pe metrul patrat plus TVA, iar in cazul magazinelor cu o importanta mai mare tariful creste, au adaugat reprezentantii Unicdesign.
In general, directorii de magazine aloca un buget mare pentru aceste servicii de decorari si amenajari din perioada sarbatorilor de iarna, urmand in ordinea importantei de sarbatorile de Pasti si sezonul reducerilor.
” In ceea ce priveste City Mall, nu aveam o singura firma specializata pe decoratiuni cu care colaboram, ci in functie de eveniment alegem o alta companie. Astfel, anual colaboram cu 3-5 firme, atat locale cat si internationale”, a precizat Irene Ionita.
In cazul City Mall, pe langa decoratiunile specifice pentru sarbatori, in perioada Craciunului managementul a optat si pentru amenajarea unui spatiu pentru copii, denumit Castelul Povestilor, care a presupus o investitie de 50.000 de euro.
In ceea ce priveste decorarea mall-ului de Valentine’s Day, reprezentantii City Mall au inceput deja sa negocieze cu unele firme specializate pe decoratiuni.
Reprezentantii City Mall nu au dezvaluit bugetul alocat pentru decorarea centrului comercial de Valetine’s Day.
Pentru prima jumatate a anului 2008, City Mall isi propune sa diversifice zona de entertainment si sa creasca traficul mall-ului, in acest sens alocand un buget de redecorare de peste 300.000 euro.
De Valentine’s Day preferam sa ne concentram pe obtinerea unor contracte din partea hipermarketurilor si supermarketurilor, a precizat si Baba, de la Mk Illumination.
MK Illumination are reprezentante in intreaga Europa, China, Africa de Sud, si a inregistrat o cifra de afaceri in Romania de 1,5 mil. euro in 2007, estimand o crestere de pana la 2,5 mil. euro pentru anul acesta.
„Cota noastra de piata in Romania este de circa 70%”, spune Baba.
Reprezentantii Anchor Group, compania care manageriaza atat Vitan Mall cat si Plaza Romania, nu au facut nici un comentariu in legatura cu acest subiect.