Prin aceasta achizitie, Marks & Spencer intentioneaza sa investeasca in partenerii care detin franciza brandului, urmarind cresterea eficientei si a ritmului de dezvoltare.
Marks & Spencer planuieste sa isi dezvolte afacerea la nivel international si sa creasca vanzarile la 15-20% din veniturile grupului, in urmatorii 5 ani.
„In Grecia avem deja o platforma solida pe care putem construi, iar cererea pentru produsele marca Marks & Spencer este deja in crestere si in tari precum Romania si Bulgaria”, a declarat Carl Leaver, directorul diviziei de international business Marks & Spencer,citat de NewsIn. „Lucram cu Marinopoulos de peste 30 de ani. Expertiza lor pe retail si cunoasterea pietei locale l-au recomandat drept partenerul ideal pentru noi”, a mai spus Leaver.
Marinopoulos Group, una dintre cele mai mari companii private din Grecia, a fost partenerul Marks & Spencer timp de 30 de ani si detine drepturi exclusive de a opera magazinele Marks & Spencer din Grecia, Romania, Bulgaria, Serbia, Croatia, Slovenia si Elvetia, prin contract de franciza.
Marks & Spencer a achizitionat 50% din capitalul social al Marks & Spencer Marinopoulos BV, prin subsidiara Marks and Spencer International Holdings Limited, pe care o detine in totalitate.
Joint venture-ul are drept de operare si in Austria, Bosnia si Herzegovina, Fosta Republica Yugoslava a Macedoniei, Albania si Muntenegru, unde in acest moment nu exista magazine Marks & Spencer.
Marks & Spencer (M&S) este unul dintre cei mai importanti retaileri britanici, comercializand imbracaminte, produse pentru casa si produse alimentare.
Veniturile Marks & Spencer pentru 2006/2007 au fost de 8,5 miliarde lire sterline.