A patra editie a studiului „Brandurile pe care le iubim si brandurile pe care le uram”, realizat de catre agentia de publicitate Joshua pentru revista Marketing, a relevat care sunt cele mai iubite si urate branduri din Marea Britanie, fie ca e vorba de companii sau persoane publice.
Desi lantul de restaurante de fast-food McDonald’s a fost votat cel mai urat brand, cu 27,2% voturi, oficialii companiei au declarat ca dintr-un studiu realizat de ei, 70% din populatia tarii mananca acolo cel putin o data pe an, informeaza presa internationala.
AOL, una din cele mai mari companii furnizoare de servicii de Internet din lume, a fost clasata pe locul 2 ca brand urat ce consumatorii britanici, iar pe 3 s-a pozitionat tabloidul The Sun.
La polul opus s-a aflat Nokia, cel mai mare producator de telefoane mobile la nivel mondial, cu 39,6% voturi pro, lantul de hypermarket-uri Tesco, cu 28,2% si mp3 player-ul iPod, cu 27,1%.
In ce priveste persoanele care apar in reclame, cea mai iubita vedeta este Stephen Fry, in reclama pentru Twinings, iar cea mai urata – Victoria Beckham, in cea pentru Marc Jacobs/Tesco.
Cel mai iubit magazin din Marea Britanie a fost votat Marks&Spencer, iar cel mai urat TK Maxx.
Echipa de fotbal Manchester United s-a clasat pe primul loc in topul celei mai iubite si urate deopotriva.
Studiul „Brandurile pe care le iubim si brandurile pe care le uram” a fost efectuat online si gestionat de idfactor, iar participantii au fost alesi din baza de date gestionata de Interactive Prospect Targeting.
Participantii la sondaj au fost invitati sa participe printr-un e-mail care continea link-ul catre site-ul sondajului. Studiul a fost efectuat direct in perioada 4 -11 aprilie 2008, pe un esantion de 1.109 persoane.