Printre cele mai nepotrivite întrebări pe care părinții le pun copiilor sunt: ”Cum a fost la școală?” sau ”Cum te-ai descurcat astăzi?”, iar specialiștii trag un semnal de alarmă cu privire la modul în care părinții interacționează cu copilul.
Citește și Bani GRATIS pentru copii. Cum poți profita de ajutorul financiar de la Guvern
Un psiholog a oferit mai multe detalii pentru a ajuta părinții să înțeleagă, de fapt, ce gândesc copiii atunci când pleacă de la școală.
Mai exact, cei mici abia așteaptă să se deconecteze de activitatea școlară, așa cum adulții simt nevoia după ce pleacă de la job. Pentru că au fost solicitați la școală, copiii au nevoie de o pauză atunci când ajung acasă.
Întrebările de acest fel îi păstrează într-un mindset de lucru, a explicat psihologul Collado.
„Mintea lor are nevoie de o pauză și, de multe ori, principala lor atenție este concentrată pe mâncare, distracție, joacă și odihnă”, spune psihologul Deiros Collado.
În general, părinții pun aceste întrebări din pură curiozitate, pentru a conversa cu cel mic, însă nu este tocmai metoda cea mai potrivită.
„Copiii vor petrece mai mult timp la școală decât cu părinții lor în timpul săptămânii, așa că această întrebare vine adesea dintr-un motiv de curiozitate. Părinții uită adesea că atunci când li se punea aceeași întrebare în copilărie, și ei răspundeau cu un „bine” sau dădeau ochii peste cap de plictiseală”, a continuat psihologul, potrivit Cnbc.com.
Deiros Collado atrage atenția că a întreba „Cum a fost la școală?” în fiecare zi poate deveni un „obicei leneș”.
„Amintiți-vă că a face acest lucru nu aduce informații noi și nu creează o conexiune între dumneavoastră și copilul dumneavoastră”, spune ea.
Psihologul sfătuiește părinții să aibă răbdare și să discute cu copiii atunci când ei își doresc acest lucru. Mai exact, să încerce să lase copilul să povestească, fără a pune prea multe întrebări.
Te-ar putea interesa și Alocaţii copii 2023. Soluţia simplă pentru a găsi copilul pe card peste 60.000 de lei la majorat
„Aveți răbdare și așteptați până când copilul dumneavoastră este pregătit să vorbească”, spune ea. „Pe moment, concentrați-vă pe cum vă simțiți când vă revedeți copilul la sfârșitul zilei, spunând de exemplu: „Mă bucur să te văd.” Observați dacă cel mic iese de la școală încărcat de emoții și retras sau numai zâmbete și chicoteli”, a adăugat ea.
„Încercați să identificați emoția lor atunci când o vedeți. De exemplu, ați putea spune „Pari atât de fericit! Trebuie să se fi întâmplat ceva amuzant astăzi”. Vedeți dacă acest lucru îl ajută pe copilul dvs. să se deschidă … Dovezile neuroștiințifice arată că numirea unei emoții poate ajuta la aducerea calmului în organism. Doar atunci când copiii sunt calmi și nevoile lor de bază sunt satisfăcute pot purta o conversație semnificativă”, a explicat Deiros Collado.