Produsele de ingrijire a pielii si cele dietetice formeaza o piata ce promite o dezvoltare interesanta, consumatorii fiind din ce in ce mai doritori sa isi prelungeasca tineretea si sa aiba un aspect placut corespunzator, incercand sa obtina frumusetea „din interior” se precizeaza intr-un raport Euromonitor citat de presa internationala.
Cei mai multi consumatori de astfel de produse sunt femei iar cele mai atractive piete pentru investitorii din aceasta industrie sunt China si India, unde cresterea economica determina un consum de produse de frumusete tot mai mare.
Cele mai apreciate nutricosmetice sunt suplimentii de frumusete care contin vitaminele A, C si E, acizii grasi omega-3 si omega-6 si cupru, acestea fiind folosite de femei pentru ingrijirea ochilor, a dintilor, a pielii si a unghiilor.
Consumul produselor de protectie solara va fi impulsionat de aceasta crestere datorita faptului ca un ingredient folosit ca supliment nutrional, si anume glisodina, este considerat de catre cercetatori si de catre consumatori ca fiind un bun protector impotriva arsurilor solare.
Euromonitor arata in raportul publicat ca fabricantii de nutricosmetice isi indreapta atentia tot mai mult catre adolescentii preocupati de sanatate si de frumusete prin produse de genul Hakubi B (de la Soto Pharmaceutical) care tonifica pielea si indeparteaza petele de piele.
Desi produsele nutricosmetice sunt castiga tot mai mult increderea consumatorilor, multi analisti dermatologi le considera „inutile”, dupa cum apreciaza Werner Voss, directorul Dermatest Institute din Muenster (Germania).
Companii gigant din industria cosmeticelor precum L’Oreal, Procter & Gamble si Shiseido s-au adaptat deja tendintei si au creat la randul lor linii de produse nutricosmetice cu ajutorul unor oameni de cercetare celebri precum Howard Murad si Nicholas Perricone.
Un exemplu de reorientare al acestor companii pe piata nutricosmeticelor il reprezinta parteneriatul pe care L’Oreal l-a incheiat cu Nestle pentru conceperea si fabricarea liniei de produse Inneov.