„Segmentul de aparate foto compacte si de telefoane cu camera va continua sa creasca in Romania, cel putin cativa ani, impins de insusi comportamentul deosebit al utilizatorilor romani. Acestia sunt foarte interesati de autoportrete, si de obicei persoanele care au DSLR-uri nu prea le folosesc pentru aceste activitati„, este de parere Vera Ularu, specialist marketing al Skin Media, unic importator Nikon in Romania.
In Romania, ponderea celor ce incarca fotografii pe Internet este cea mai mare din Europa, de 60,3% din totalul utilizatorilor de aparate foto, de unde si o rata a dezinteresului mai ridicata privind calitatea fotografiilor postate.
Atunci cand fac fotografii incarca poze online, utilizatorii romani de aparate digitale nu mai doresc, ca acum cativa ani, sa le impartaseasca intr-o modalitate intima, ci doresc sa le prezinte cat mai repede si intr-un mod public, facand nota discordanta fata de utilizatori din tari precum Franta sau Suedia.
„Retelele sociale, dar si pagini precum Flickr sunt cele mai folosite de romani pentru a posta pe Internet fotografii”, spune Vera Ularu.
Oficialii Skin Media subliniaza ca, in prezent, conceptul de intimitate s-a schimbat radical, imaginea oamenilor fiind mai expusa decat oricand, in special prin fotografii ce pot fi plasate online pe canale precum Flickr, YouTube sau Facebook.
[img=572][/img]
Romanii sunt de asemenea lideri europeni in ceea ce priveste ponderea celor ce aleg sa scoata pe print fotografii realizate cu camere digitale. Ponderea celor ce fac acest lucru este de 71,2%.
„Nu numai ca shop-urile care scot pe hartie fotografiile digitale nu dispar, dar chiar o duc bine”, a subliniat Ularu, fara a oferi alte amanunte pe acest subiect.
Ea a adaugat ca, odata cu ieftinirea aparatelor foto profesionale, vanzarile acestora vor inregistra si ele o crestere importanta, mai ales in randurile celor ce doresc sa realizeze fotografii „de calatorie”, cu peisaje.
Studiul Nikon a fost realizat pe un esantion de peste 12.200 de oameni din 12 tari europene, in Romania fiind intervievati 1.010 posesori de aparate foto digitale (DSLR-uri, camere foto compacte sau camere integrate in telefoane mobile), indiferent de marca. Studiul a relevat ca, in general in Europa, protejarea si construirea „brandului personal” au devenit de o importanta majora in contextul cresterii oportunitatilor de impartasire a fotografiilor. Aproape jumatate (46,8%) dintre fotografiile europenilor sunt postate online, dar acestia aleg sa fie selectivi cu ceea ce spun fotografiile despre ei.
Skin Media a generat in 2008 afaceri de circa 41 mil. dolari, estimand mentinerea acestei cifre si pe anul in curs. Vanzarile de produse Nikon reprezinta peste 50% din cifra de afaceri a companiei.