„Anul trecut in luna dinaintea Pastelui am inregistrat comenzi de 10.500 de euro, triplu fata de o perioada obisnuita deoarece Pastele ortodox a coincis cu cel catolic, iar pentru anul acesta estimez o crestere, pana la 20.000 de euro pentru toata luna aprilie”, a declarat Marius Ciocan, manager fungift.ro, unul din cele mai mari site-uri autohtone de cadouri.
Sarbatorile de Paste sporesc semnificativ incasarile unui magazin online de cadouri, fiind a doua sarbatoare, dupa Craciun, ca nivel de profit si investitii din partea persoanelor fizice si a corporatiilor.
„In medie, de Paste vanzarile cadouri.ro cresc cu 300-500%, fata de o perioada obisnuita din an”, au declarat reprezentantii portalului cadouri.ro.
„In aceeasi perioada a anului trecut, dupa doua luni de la lansarea site-ului pe piata, profitul a reprezentat circa 50% din vanzari. Anul acesta, de Paste ne asteptam ca vanzarile sa creasca cu 80-100%, fata de aceeasi perioada a anului trecut”, au adaugat reprezentantii cadouri.ro, care spun ca in apropierea Pastelui primesc din partea companiilor circa 50% din comenzi.
Sorin Ciurca, administratorul magazinului giftland.ro, prezent pe piata din luna septembrie 2007, a remarcat o triplare a vanzarilor in perioada de Paste, iar companiile, in cazul sau, detin circa 70% din vanzarile din aceasta perioada.
Companiile care fac comenzi pentru cadouri nu sunt foarte multe, in schimb valoarea cadourilor achizitionate poate fi mare.
„Din 30-50 de comenzi zilnice, doar 10% vin din partea companiilor, in schimb o firma poate sa achizitioneze produse in valoare de 2.000-3.000 de euro la o comanda”, a spus Ciocan de la Fungift.
Majoritatea firmelor de profil primesc in perioada de Paste comenzi pentru cosurile speciale de Pasti, ce constau in sticle de vin, oua de ciocolata, cozonac, praline si diverse obiecte personalizate.
„Anul trecut am avut comenzi pentru cutiile cu diverse accesorii pentru barbati si femei, la preturi intre 33-77 euro, dar si pentru cosurile traditionale cu cozonac, vin, lumanari si oua, la 19-33 euro. Anul acesta credem ca vom avea comenzi tot pentru acest gen de cadouri”, au precizat reprezentantii cadouri.ro
„In acest an, de Paste estimam ca cel mai bine se vor vinde cosurile cadou, in care se gasesc cate o sticla de vin, cozonac, oua de ciocolata. Preturile sunt intre 48-99 euro”, a spus si Ciocan de la Fungift. Intreaga sa afacere, din care fac parte fungift.ro, casualwear.ro si floriinconstanta.ro, a adus anul trecut vanzari de peste 120.000 de euro, iar compania estimeaza dublarea acestei valori in anul 2008. Circa 90% din cifra de afaceri este reprezentata de portalul fungift.ro.
„Este foarte greu de estimat pentru o companie de acest gen cota de piata pentru ca sunt foarte multi jucatori, iar piata este destul de fragmentata. Noi putem estima ca suntem lideri de piata, dar nu s-au realizat studii exacte in domeniu”, a mai spus Ciocan.
Printre altii, pe aceasta piata mai activeaza site-uri precum hotgift.ro si cadouridininima.ro.
Reprezentantii cadouridininima.ro sunt de acord ca vanzarile in aceasta periaoda sunt mult mai mari, fata de una obisnuita, insa considera ca pe piata online, cele mai multe vanzari se fac in continuare in domeniul IT.
Hotgift este prezent pe piata din Romania din decembrie 2007, estimand o cifra de afaceri de peste 80.000 de euro pentru acest an.
„In perioada sarbatorilor, vanzarile cresc cu aproximativ 40-50%, companiile acoperind circa 35% din vanzari”, a declarat Radu Ivascu, director vanzari hotgift.ro.