„Agentia noastra are pana acum contractate circa 600 de pachete pentru acest an”, a declarat Nicolae Demetriade, directorul agentiei de turism Happy Tour. „Daca luam in calcul si vanzarile celorlalte agentii de turism se poate ajunge la un total de circa 5.000 de pachete, insemnand o piata care ar ajunge la circa 10 milioane de euro”.
Numarul pachetelor care ar putea fi vandute in 2008 reprezinta o crestere de circa 20% fata de anul precedent.
Pretul mediu pentru o croaziera se situeaza intre 1.500-2.000 de euro de persoana, au declarat pentru DailyBusiness.ro reprezentantii agentiilor de turism.
„Principalele croaziere pe care turistii romani le prefera sunt cele din Caraibe, urmate de insulele grecesti si apoi de cele din vestul mediteranean – Spania si Italia”, a declarat Mircea Vladu, proprietarul agentiei Prestige Tours.
„Croazierele sunt pachete turistice care se cumpara cu mult timp inainte. De exemplu, noua ne-au venit oferte pentru pachete turistice de croaziera anul acesta, pentru anul 2009”, a mai spus Vladu, precizand ca turistii romani lasa de obicei planificarea vacantei pe ultimul moment, motiv pentru care de multe ori nu mai gasesc disponibile locuri pe vase de croaziera, iar aceasta piata este inca una mica in Romania.
Pe langa Caraibe si Mediterana, care atrag majoritatea turistilor romani, sunt si croaziere destinate celor care vor o vacanta mai deosebita.
Spre exemplu, tur-operatorul Best Reisen se asteapta sa vanda 150 de pachete pentru croaziere pe Nil, vara aceasta, ceea ce ar reprezenta, valoric, circa 100.000 de euro.
„Din ce am observat pe piata, pe Nil merg de obicei clientii care vor ceva mai deosebit, interesati de istoria Egiptului, cei care doresc sa vada si vestigiile din partea de sud a tarii. Turistii nu se pot categorisi pe varste, croaziera fiind aleasa atat de tinerii casatoriti cat si de turistii mai in varsta”, a declarat pentru DailyBusiness.ro, Csaba Garamszegi, manager Best Reisen Romania.
„Turistii romani care aleg sa mearga in croaziere au de obicei intre 35-55 de ani si venituri peste medie, in timp ce turistii din Occident care aleg sa-si petreaca astfel vacanta au peste 60 de ani”, a comentat Traian Badulescu, purtator de cuvant al Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism (ANAT).
Agentia de turism Prestige Tours estimeaza o crestere a cifrei de afaceri de circa 20% in 2008, pana la aproximativ 7-8 mil. de euro.
Best Reisen Romania face parte din grupul Best Reisen, tour-operator in 6 tari – Tunisia, Cehia si Slovacia, Ungaria, Serbia si Romania. Grupul complet a organizat vacante pentru circa 200.000 de turisti in 2007 si si-a deschis punctul de lucru in Romania incepand cu 2005. Agentia din Romania a avut o cifra de afaceri de peste 7 milioane de euro in 2007.
Happy Tour este cea mai mare agentie de turism din Romania. In 2007 a inregistrat o cifra de afaceri de 46 de milioane de euro, in crestere cu 20% fata de 2006.