Pernod, care a preluat brandul Mumm anul trecut, odata cu achizitionarea companiei Allied Domecq pentru 13 mld. dolari (9,7 mld. euro), spune ca imaginea Mumm s-a prabusit in momentul in care la finalul anilor 90, a inceput sa fie comercializat in supermarketuri la un pret de doar 19 euro sticla.
Spre comparatie, Dom Perignon 1996, detinut de cel mai mare producator de sampanie din lume, LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton SA, este vandut cu 300 de euro. Krug 1995 costa in jur de 210 euro, in timp ce Louris Roederer’s Cristal 2000 se vinde cu 150 de euro .
Casei Mumm i-a lipsit o cultura de struguri de calitate care sa concureze cu Dom Perignon, Krug sau Cristal, a declarat Olivier Cavil, purtatorul de cuvant al sectiei de sampanie Pernod.
Directorul executiv al Pernod, Patrick Ricard, spune ca doreste ca sampania produsa de companie sa rivalizeze cu brandurile de top.
Target-ul companiei este reprezentat acum de clienti bogati si constienti de importanta imaginii proprii. Acest efort vine dupa ce in octombrie Pernod a raportat cel mai slab ritm de crestere de la preluarea companiei Allied Domecq, in iulie 2005. In primul trimestru fiscal, in iulie-septembrie, veniturile companiei au crescut cu 9,2%, la 1,46 miliarde de euro, fata de 1,33 miliarde in aceeasi perioada a anului anterior.
Pernod planuieste sa vanda Mumm Cuvee Prestige restaurantelor de lux din Franta, SUA si Marea Britanie, a declarat Cavil, refuzand insa sa estimeze cate sticle de Mumm Cuvee Prestige se vor vinde anul viitor.
Tot in incercarea de a patrunde in topul producatorilor de sampanie, Pernod planuieste sa produca si o editie limitata de Perrier-Jouet Belle Epoque ce se va vinde cu 1.000 de euro sticla.