Cifrele arata ca parintii din Romania au ajuns sa cheltuie
anual peste un miliarde de euro pe nevoile micutilor lor: hainute, jucarii sau servicii pentru copii. Din
acesti bani, 150 de milioane de euro sunt cheltuiti doar pe jucarii.
Varfurile sunt atinse in perioada sarbatorilor de iarna, de Paste, de 1 iunie
si toamna, inainte de inceperea noului an scolar. In spatele acestor date stau
atentia tot mai mare pe care parintii o acorda serviciilor si produselor de calitate
pentru copii lor, care mai departe se traduc intr-o dezvoltare armonioasa.
Datele arata ca, in 2015, piata de jucarii
a atins 150 de milioane de euro, fata de 130 de milioane de euro in anul
precedent. Aceste cifre sunt si o consecinta a cresterii economice din ultimii
doi-trei ani.
Pe langa jucarii,
parintii investesc si in imbracaminte, dar si in diverse accesorii si servicii
destinate copiilor. Potrivit statisticilor, in Romania se vand anual 150 de
milioane de produse de imbracaminte pentru copii, in valoare totala de 600 de
milioane de euro. De altfel, hainutele si incaltamintea reprezinta cea mai
insemnata parte din cheltuiala pe care un parinte o face cu micutul sau. Nici
producatorii de mobila pentru copii nu se pot plange. In 2014, acestia au
vandut produse in valoare totala de 27 de milioane de euro. Anul trecut, cifra
a atins 30 de milioane de euro.
Noriel, cel mai important
jucator pe piata de jucarii din
Romania, a avut anul trecut o cifra de afaceri de aproximativ 30 de milioane de
euro, in crestere cu 30% fata de 2014. A fost un record in istoria companiei,
insa este un semn ca piata jucariilor din Romania este in continua dezvoltare.
Conducerea societatii nu se opreste insa aici. Pe fondul acestor cresteri,
conducerea Noriel intentioneaza sa ajunga pana in 2020 la 100 de magazine de jucarii in toata tara, in principal pe
formatul Megastore. Asta ar insemna o triplare a cifrei de afaceri, care ar
putea ajunge la 90 de milioane de euro. In prezent, Noriel detine in Romania 47
de magazine, dintre care 13 sunt in Bucuresti.