La aceasta intalnire au participat reprezentanti ai companiei Mercury Group, Guy Crawford, directorul executiv al Jumeirah Hotels Group, Alex Popov, presedintele Bursa de Diamante Moscova, Natalia Solodovnikova, director de Private Banking in EMEA pentru HSBC Group si Nathalie Guedj, directorul executiv al Carrera y Carrere.
In cadrul acestei intalniri s-a mai evidential faptul ca turbulentele internationale vor afecta piata de lux cu scaderi de pana la 20-25% in 2009.
Cele mai afectate sectoare vor fi auto, imobiliar, mobilier/design interior, moda, ceasuri (cu exceptia celor confectionate din aur). Cele mai putin afectate segmente vor fi segmentele de bijuterii (in special cele din aur si pietre pretioase) si accesorii (genti si pantofi din piele).
„Vom vedea si in Romania la fel ca si in alte piete importante trend-ul denumit international „mix & match”. Spre exemplu, un consumator de lux care pana acum purta numai produse de lux, isi va include in listele de preferinte produse ale unor brand-uri mass mark”, a spus Oliver Petcu, managing director al companiei de consultanta in domeniul luxului, CPP Management Consultants Romania, unul dintre vorbitorii din cadrul evenimentului.
Una din cele mai afectate piete de lux este cea din Rusia, care a inregistrat o scadere de aproape 25% in ultimele 2 luni, trend-ul fiind acelasi si pentru prima jumatate a anului 2009. Cele mai putin afectate segmente ale pietei de lux din Rusia sunt cele de spa, bauturi fine, mancarea organica.
La polul opus se afla India, Vietnam si China, cele mai atractive piete de lux internationale in 2009, singurele care vor creste. Si pentru piata de lux din Mexic, care inregistreaza cresteri record inca din 2006, specialistii prezivioneaza o usoara scadere abia in a doua jumatate a 2009.
Ungaria, Croatia, Cehia si Polonia sunt tarile care vor stagna din punct de vedere al pietelor de lux, nefiind anuntate intrari semnificative ale brand-urilor de lux internationale.