„Piata produselor de lux din Romania este intr-o crestere exponentiala. Aceasta a explodat practic in ultimii 2 ani, de la 150 milioane de euro la 450 milioane de euro in 2007, din care estimez ca o valoare de 5-10% este acoperita de gentile de lux”, a declarat Iulia Stoicescu, project manager al portalului gentidelux.ro, citata de NewsIn.
Desi hainele de firma sunt preferatele oamenilor cu bani, in ultimul timp accesoriile (genti, bijuterii, ceasuri) au inceput sa fie tot mai cautate. Acest lucru se datoreaza si faptului ca, spre deosebire de haine, accesoriile pot fi purtate mai multe sezoane si incep sa fie recunoscute ca elemente esentiale intr-o tinuta.
„In ultimii 5 ani, gentile s-au transformat dintr-un accesoriu intr-o investitie si un obiect de colectie, creandu-se o adevarata aura in jurul acestor genti atat de scumpe. Acestea au parte de foarte multa publicitate, fiind usor de recunoscut pe strada si la evenimente, iar femeile care le poarta stiu ca le confera un statut deosebit”, a mai spus Stoicescu.
Cea mai mare diferenta intre o geanta „no name” si una „de firma”, este ca aceasta din urma transmite un mesaj despre persoana care o poarta si o plaseaza intr-o anumita categorie sociala. Astfel, desi brandul in sine conteaza, pretul unei genti este determinat si de alegerea materialului, motiv pentru care designerii renumiti de la toate casele de moda au creat linii de lux, cu aur si diamante.
Consumatorii romani cu venituri peste medie (in general peste 100.000 euro anual) sunt insa foarte receptivi la acest tip de produse si au permis dezvoltarea unei piete extrem de bine definite pe segmentul de lux. Din aceste motive, numarul de consumatori care aleg genti de lux cu preturi de peste 400 de dolari (280 euro) s-a dublat in ultimii 2 ani, a precizat Stoicescu.