Potrivit companiei consumatorii se reorienteaza in aceasta perioada spre produsele clasice, ocolind trendurile de sezon, relateaza Reuters.
„Austeritatea este la moda, chiar si pentru cei mai bogati consumatori”, a spus Claudia D’Arpizio, partener in cadrul Bain.
Dupa scaderea de 10% din acest an, D’Arpizio se asteapta ca vanzarile sa urce cu 1% in 2010, 4% in 2011 si 7,5% in 2012.
Cele mai mari scaderi ale vanzarilor pe piata produselor de lux au fost inregistrate pe segmentele de ceasuri si bijuterii.
In trimestrul trecut, Tiffany a inregistrat o diminuare a profitului de 62%. Retailerul a realizat o usoara crestere a vanzarilor in mai, crestere care nu a imbunatatit insa estimarile companiei pentru interg anul.
O buna parte dintre retailerii de lux se asteapta ca piata sa-si revina pe termen lung, ca urmare a imbunatatitii situatiei economice, dar si a patrunderii pe piete noi din Europa de Est, America Latina, Asia si Orientul Mijlociu.